Az új autók már tele vannak légzsákkal, ami az utasteret illeti, de a külső légzsákok eddig többnyire csak tanulmányautókon kaptak helyet. A ZF most bemutatta a prototípust, ami akár gyártásba is kerülhet.
A nyolcvanas években az S-osztályban jelent meg opcióként, majd a kilencvenes években kezdett igazán elterjedni a biztonsági öveket kiegészítő légzsák, amiből hamarosan egyre több került az új autókba. A térdlégzsákkal és hátsó oldallégzsákkal együtt akár tíz is lehet belőle az utastérben, de a karosszéria külsejére – a Volvo kivételével – eddig nem nagyon kerültek.
A gyalogosgázoláskor felfújódó szélvédőlégzsák után most itt a karosszéria oldalára szerelt légzsák, ami az oldalütközések hatását csökkenti.
A külső oldallégzsák a küszöbből nyílik ki, a rendszernek 150 milliszekundum, azaz egy szempillantás alatt kell döntenie az aktiválásáról. Az oldalsó légzsákok jóval nagyobbak is, 280-400 literesek lehetnek, ami az utastéri légzsákok öt-nyolcszorosának felel meg.
A rendszer nemcsak akkor működne, ha oldalról ütköznek az autónak, hanem akkor is, amikor egy oszlopnak csapódik az autó. A prototípust a ZF mutatta be, az az autóipari beszállító, amit az automata sebességváltóiról ismerünk, és a megoldás hamarosan akár gyártásba is kerülhet. Ha megvalósul, akkor 40 százalékkal csökkentheti az oldalütközések okozta sérüléseket.