A Tesla növelni akarja eladási számait, ezért olyan autókat akar gyártani, amely már tömegek számára elérhető. Magyarul: olcsó.

Az autóipar általános válságából kiemelkedve hasít az idén a Tesla. A klasszikus autógyártási és autókereskedelmi modellekkel mit sem törődő, különutas amerikai elektromosautó-gyártó zsinórban negyedjére dönti meg korábbi negyedéves profitrekordját, még úgy is, hogy a koronavírus hatásai miatt a gyártási darabszám az utolsó negyedévben mintegy öt százalékkal elmaradt a tavalyi számoktól. A cég tőzsdei értéke az egekbe szárnyalt, az elmúlt egy évben ötszörösére nőtt, így az alig 17 éves vállalkozás júniusban a világ legértékesebb autóipari vállalata lett, második helyre szorítva a némileg komolyabb múlttal rendelkező Toyotát.

Elon Musk a cég eredményeinek ismertetésére szervezett online konferencián közölte, hogy a pénzügyi sikerek után most az értékesítési volumen növelésének időszaka jön. Mint mondta, a további térnyerés gátjának érzi, hogy a Tesla autói nem elég megfizethetők, így most ezzel a problémával fognak foglalkozni.

A profitabilitás megtartása mellett a gyártás olcsóbbá tétele a fő cél. Az elektromos autók árának meghatározó eleme az akkumulátor értéke, így most ennek gyártási költségét igyekeznek csökkenteni. Olyan, hosszú távú szerződéseket kínálnak beszállítóiknak, amelyek stabil financiális háttér mellett lehetővé teszik számukra egyebek mellett a nikkel olcsóbb (mindazonáltal a környezetvédelmi szempontokat szem előtt tartó) kitermelési és feldolgozási folyamatát.

A Tesla az idén félmillió autót akar eladni, ezt a célszámot egyelőre nem módosították, bár a COVID-19 miatt egy kényszerű gyárleállás júniusban 59%-os gyártáscsökkenést okozott az előző hónapok átlagához képest. Az eladott autók legnagyobb része Model 3 és Model Y. A cég egy új gyár megépítésének tervezését is megkezdte: a texasi üzemben a jövőre értékesítésre kerülő Cybertruck pickupok és Model Y szabadidőautók készülnek majd.

Hogy azok a bizonyos olcsó, "affordable" modellek mikor érkeznek, pontosan még nem tudjuk, Elon Musk, mint mondta, nem szeretné megzavarni a modellbevezetések menetrendjét túl korai híradásokkal, de megerősítette: a Cybertruck gyártásának elindulása után valóban lehet majd számítani egy kompakt, sokak számára elérhető árú Teslára is. Szóval ha 2021-ben még valószínűleg nem is jön a tömeg-Tesla, két-három éven belül láthatunk valami ilyesmit a cégtől.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában