Bár messze sem lett belőle akkora siker, mint a Tesla, úgy tűnik, hogy a Fisker Karma időtálló konstrukció, legalábbis már a harmadik néven mutatják be az autót, ezúttal tisztán elektromos hajtással.
Ismerős lehet a Fisker Karma neve, ez volt a neves formatervező Henrik Fisker nagy dobása, amikor range extender hajtással bemutatta még 2008-ban. Lehetett volna olyan sikeres, mint a Tesla, de gazdasági környezet nem kedvezett neki, végül csődbe ment. Henrik Fisker formás autója azonban nem veszett el, Karma Revero néven indult újra a gyártása 2019-ben, range extender hajtásában a BMW-től származó benzinmotorral.
A Karma most bemutatta a legújabb modelljét, amely még mindig Henrik Fisker tizenhat évvel ezelőtt megalkotott autójára épül.
A neve magyarul furcsán hangzó Gyesera, a lapos, áramvonalas formája pedig még mindig nem ment ki a divatból. A stílusán azért igazítottak, most egy kicsit mintha jobban hasonlítana a Porschéra, de fel lehet ismerni benne az eredeti Fisker Karma dizájnját is. Modernebb a belső tere is, tele érintőképernyővel.
A range extender rendszert teljesen elektromos hajtásra cserélte a Karma, és a Gyesera teljesítménye 590 lóerő,
amivel 4,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 217 km/órával száguldhat. Nem rossz, 400 kilométeres hatótávja azonban inkább átlagos, főleg annak fényében, hogy ezt egy óriási, 120 kilowattórás akkumulátorból képes kihozni. Nem ez a Karma egyetlen újdonsága, Kaveya néven egy izgalmas sportkupét is bemutattak 2023-ban.
Ez is érdekelhet: