Gyökeresen új formanyelvet dolgozott ki a Kia, amelyet az első, kizárólag elektromos hajtással készülő új modelljén már meg is nézhettünk a gyári képeken.
A mai Kiák külső dizájnjában Picantótól Stingerig két alapvető stílusjegy mindig ott van: a „tigrisorr” és a szélvédőbe középen enyhén belefolyatott tetőlemez. Ezek a motívumok már jó tíz éve meghatározták a Kiák külső megjelenését. Most viszont új korszak kezdődik: az „Egyesített Ellentétek” (Opposites United) korszaka.
Az első modell, amely már a jövő Kiáinak formanyelvén beszél, az EV6. Az első, kizárólag elektromos hajtású autónak tervezett Kiáról kaptunk néhány gyári képet, amit elnézegethetünk még pár napig, amíg meg nem érkezik minden információ az új kocsiról: még márciusban jönnek a műszaki adatok, méretek és talán a hozzávetőleges árak is.
Az új dizájn első számú felelőse az a Karim Habib, aki a BMW-nél és a Mercedesnél töltött évek után 2019-ben vállalta el a Kiánál a formatervezési vezetői pozíciót. A vezető dizájner múltja egyáltalán nem érhető tetten az EV6 formatervén, ez a kocsi nem Merci és nem BMW, hanem tényleg valami új. Ha nagyon bele akarunk látni valamit a kocsiba, még talán a Jaguar I-Pace-hez hasonlít a sziluettje leginkább a mai, hasonló stílusú villanyautók közül. A front a maga enyhe jellegtelenségével és a far a nagyon is izgalmas vonalakkal egy kicsit kontrasztos, de az összhatás nem diszharmonikus.
Egy dizájnról szóló autóipari sajtóközlemény kötelező elemei azok a könnyeztetően mesterkélt fogalmak, amelyek az abszurd humor szintjére emelik az esztétikai bullshit műfaját. A Kia illetve Karim Habib a műfaj mestereként megfogalmazta, mi az az öt alappillér, amelyen az Egyesített Ellentétek nyugszanak. Így hát megtudtuk, hogy a Kia EV6 dizájnja egyesíti a ‘Bold for Nature’ (Természetesen Merész), a ‘Joy for Reason’ (Okszerű Élvezet), ‘Power to Progress’ (a Haladás Ereje), ‘Technology for Life’ (Technológia az Életért) és a ‘Tension for Serenity’ (a Nyugalom Feszültsége) fogalmát. Persze a fenti angol szavaknak annyi jelentésük lehet, hogy igazából az én kis földhözragadt fordításaimnál sokszorta több nonszensz képzelhető bele e kis bullshit-szóvirágok illatos kelyhébe.
A kocsi belteréről egyelőre két műszerfal-képet kaptunk, így az ergonómiáról, kezelhetőségről (amiben a mai Kiák kiemelkedően jók) illetve a minőségérzetről (amiben viszont legfeljebb csak átlagosnak nevezhetők) még nincs mit mondanunk. Az viszont bizonyos, hogy az elektromos autókhoz tervezett E-GMP platform illetve a padló alatti akkuk és a kis helyigényű technika garancia a külméretekhez képest tágas beltérre. A villanyautók többségéhez hasonlóan bizonyára az EV6 is nagyobb autó lesz belül, mint amekkorának kívülről látszik. Legalábbis a hátsó traktusban: elöl a széles, magas középső konzol és tároló látványosan beszűkíti a teret.
A legszebb Kia tesztjét olvastad már nálunk?