A formája már nem meglepetés, mert a Citroen nemrég mutatott róla néhány képet, de a részleteket csak most árulta el a C4 vadonatúj generációjáról.
Nem először találja fel újra a kompakt autót a Citroën. A Xsara utódjaként 2004-ben bemutatott C4-ben a kétféle karosszéria formája, a fix középű kormánykerék és a hátulról megvilágított műszeregység is elég érdekes volt. 2014-ben pedig kijött a C4 Cactus, ez a fiatalos formájú, egyszerűségre törekvő, crossover stílusú autó, ami a C4 kifutásától mostanáig helyettesítette a hagyományos kompakt autót a Citroën kínálatában.
A most bemutatott C4 ismét újabb irányból közelíti meg az alsó-középkategóriát.
Az alapokat nem a Peugeot 308-ból ismerős EMP2, hanem az egy mérettel kisebb CMP padlólemez adja, ezért műszaki téren a DS 3 Crossback, a Peugeot 2008 és az Opel Mokka a rokona ennek a Citroënnek. De a méreteivel teljesen beillik a kompakt riválisok közé is, 4,36 méteres hossza húsz centivel nagyobb, mint a C4 Cactusé, a tengelytávja 2,67 méteres.
A formája is eladhatja majd az új C4-et, aminek látványos crossover stílusú karosszériát terveztek.
Az osztott fényszórós frontrész a legújabb Citroën-modelleket idézi, a kerékjáratokat és a küszöböket fényezetlen fekete műanyaggal borították, és hátul is érdekesek a lámpák a régi C4 Coupét idéző osztott hátsó szélvédővel. A fényszórók formája és a lejtős hátsó ugyanakkor az ötven éve bemutatott legendás GS-t is eszünkbe juttatja.
A márkánál szokásos módon rendkívül sokféle módon lehet személyre szabni az új C4-et, a hétféle fényezéshez ötféle színcsomag választható, a kerekek legalább 16, de akár 18 colosak is lehetnek, belső hangulatból hatféle van.
Szintén a Citroënre jellemző a kényelem a puhára tömött ülésekkel és a hidraulikus ütközőelemekkel ellátott futóművel.
A hasmagasság egyébként 15,6 centiméter, a csomagtartó 380 literes.
A műszerfalat modern stílusban rendezték be, ami azt jelenti, hogy a kormánykerék mögött ott a háromdimenziós képet adó műszeregység, plexire vetítő színes head-up display is van, középre pedig 10 colos érintőképernyő került, de ezúttal a klímaberendezés külön kezelőfelülete is megmaradt.
A mobiltelefon vezeték nélkül tölthető, a visszapillantó tükör mögé fedélzeti kamera került, és érdekes az első utas táblagéptartója is.
A Citroën a benzines és a dízel mellett rögtön elektromos változatban is bemutatta a C4-et.
A stílusosan ë-C4 névre keresztelt modell villanymotorja 136 lóerőre és 260 Nm-re képes, 9,7 másodperc alatt gyorsul százra és 150 km/óra a végsebessége. Az 50 kilowattórás akkumulátor feltöltésével 350 kilométert tehet meg, opció a 11 kilowattos fedélzeti töltő, a 100 kilowattos villámtöltéssel pedig 30 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el.
Az alapmodell a PSA többi típusából ismerős 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotor 100 lóerővel és hatfokozatú kézi váltóval.
A 130 lóerős változatához opció, a 155 lóerőshöz pedig széria a nyolcfokozatú automata sebességváltó. A C4-ből dízel is lesz, az 1,5 literes, négyhengeres BlueHDi alapból 110 lóerős, hatfokozatú kézi váltóval, a 130 lóerős pedig egyelőre csak a nyolcsebességes automatával lesz kapható.
A C4-ből nem hiányoznak a legújabb vezetéssegítő rendszerek, így a Citroën kompaktja képes a dugóban egymaga araszolni, és autópályán is szinte önvezető,
miközben tartja a sávot és a távolságot az előtte haladótól. Az asszisztensek közt autonóm vészfékezőt, holttérfigyelőt, táblafelismerőt és automata fényszórót is találunk, de az extrák közt fűthető szélvédő és kormánykerék, első és hátsó ülésfűtés és elektromosan nyitható panorámatető is van.
A Citroën jól ismerte fel, hogy nem feltétlenül a Golffal kell konkurálnia a kategóriában,
és már ez a felismerés szülte korábban a C4 Cactust is, ami azonban túl egyszerűre sikerült. A feltűnőbb külsővel, tágasabb utastérrel és a tisztán elektromos hajtású változattal ennek a C4-nek több esélye lehet a sikerre. Az újdonság szeptembertől rendelhető, és az első példányok még az idén megérkeznek a kereskedésekbe.