A Koenigsegg nem egy, hanem mindjárt két szuperautóval készült a végül elmaradt genfi autószalonra, a négyüléses Gemera mellett leleplezték a Jesko még gyorsabb változatát, amivel új rekordra hajtanak.
Az éppen egy évvel ezelőtt bemutatott Jesko nagy feltűnést keltett, és most itt az újabb változata. A Jesko Absolut neve arra utal, hogy ez lesz a Koenigsegg valaha gyártott leggyorsabb szuperautója, és Christian von Koenigsegg azt is megígérte, hogy a jövőben sem fognak soha ennél gyorsabb autót építeni.
A vevők dönthetnek a pályára szánt Jesko és az újonnan megjelent Jesko Absolut közt,
az utóbbi nemcsak a leggyorsabb Koenigsegg lesz, de a mindennapokban is jobban használható. Az első futóművét úgy építették át, hogy az orrában maradt hely a kivehető tetőnek, és a hangolását is valamivel kényelmesebbre változtatták.
Az Absolut karosszériájának hátsó részét megnyújtották, aerodinamikus hátsó kerekeket szereltek fel, és a hasmagasságot csökkentették, a légellenállási együtthatója ezzel 0,278, ami kedvezőnek számít a szuperautók közt.
A hatalmas hátsó szárny helyett az Absolut két függőleges terelőlapot kapott, amit az F–15-ös vadászgépek ihlettek.
A Jesko hátsó szárnya 250 km/óránál 800 kg leszorítóerőt termel, ezzel szemben az Absolut csak 40-et, itt ugyanis a minél nagyobb sebesség elérése volt a cél.
A motorja 5 literes biturbó V8-as, ami benzinnel tankolva is 1280 lóerős, de bioetanollal 1600 lóerőt ad le,
1500 Nm maximum nyomaték mellett, amit kilencfokozatú váltó továbbít a hátsó kerekekhez.
A Koenigsegg még nem próbálta ki, hogy mennyire gyors lesz a Jesko Absolut, de a tesztekre hamarosan sor kerülhet, és ezzel a svéd gyártó újabb rekordot dönthet az Agera RS 447 km/órás eredménye után. A szimulációk szerint a végsebessége akár 530 km/óra is lehet, amivel végképp leléphetik a Bugattit.