A kormánykereket viszonylag egyszerű leszerelni, a benne lévő légzsák pedig sokat ér a balesetes kocsikat javító szervizek számára.

A brit Admiral biztosító új jelenségre hívja fel az autótulajdonosok figyelmét: a katalizátorlopási hullám után itt a kormánykerék-lopási hullám. A tolvajoknak persze valójában nem a kormány kell, hanem a benne lévő, értékes légzsák, de mivel egyszerűbb és gyorsabb az egész kormányt egyben elvinni, inkább így oldják meg a feladatot.

Az angliai kormánykerék-lopások száma folyamatosan nőtt az elmúlt évek során. 2021-ben 68 százalékkal emelkedett meg a regisztrált esetszám 2020-as adatokhoz képest. Tavaly havonta 20 körüli esetről történt hivatalos bejelentés, de sok idősebb, nem biztosított jármű esetén a tulajdonos nem bajlódik hatósági ügyintézéssel, csak csendben lenyeli a kárt.

Itt kerül be a kormány egy BMW-be. Sajnos egyre nagyobb esély van rá, hogy valahol máshol pedig majd idő előtt kikerül belőle

Az Admiral panaszkezelési osztályának vezetője, Lorna Connelly úgy látja, a kormánylopások számának növekedésében szerepet játszanak a pandémia okozta autós háttéripari problémák is. Mint oly sok alkatrész, a légzsákok gyártásában is felmerültek akadozások, így a balesetek során eldurrant biztonsági eszközök árában is növekedés volt tapasztalható. Gyakran a pótalkatrész megérkezésére is többet kell várni, így nagy keletje lett az ugyan bizonytalan forrásból, viszont gyorsan és olcsón beszerezhető légzsákoknak.

A biztosító adatai szerint a BMW-légzsákok vannak a legnagyobb veszélyben, de más, Nagy-Britanniában népszerű márkák légzsákjait is lelkesen viszik a tolvajok, így a Fordok, Mercedesek, Land Roverek kormányai sincsenek biztonságban.

Ha a tolvaj ilyet lát a kormányon, talán inkább másik kocsit keres (képek: BMW, Getty)

Az Admiral két dolgot tanácsol a jelenséggel kapcsolatban az autósoknak. Az egyik, hogy lehetőleg senki se menjen bele, hogy a szerviz egy baleset után ismeretlen eredetű, számla nélküli, használt alkatrésszel pótolja az elpukkant légzsákot. Egy életmentő eszköz esetében ez akkor sem okos dolog, ha az erkölcsi aggályokat nem vesszük figyelembe.

A másik pedig, hogy az autósok, különösen a kiemelten veszélyeztetett márkák tulajdonosai igyekezzenek úgy parkolni az autóval, hogy ne könnyítsék meg a kocsit feltörni, a kormányt leszerelni igyekvő tolvajok dolgát és akár klasszikus kormányzárral, nyilván a kormányt rögzítő központi csavarhoz való hozzáférést ellehetetlenítő típussal védjék autójukat.

Az autófeltörés is csak egy szakma, érdemes előtte egészségügyi alkalmassági vizsgálatot végeztetni:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés