Üdv 2017-ben!

Lada-bemutatóra járni mindig érdekes. Bő egy éve azért volt az, mert láthattuk, hogy a már 4x4-nek hívott Niva gyakorlatilag ugyanaz a kocsi, amivel Szomszédok János járta az erdőt, márpedig új veterán autót ritkán prezentálnak ilyen büszkén. Bejelentették továbbá, hogy kétmillió alatt már kínálnak új autót, ráadásul ötéves garanciával.

Kétmillió forint alatt, ötéves garanciával jönnek a Ladák, itt az árlista

Kétmillió alatt indul az újraforgalmazás, és nem nehéz kis pénzzel magasra tornázni a felszereltséget. Mindehhez jó garancia-feltételek és már a kezdetkor is kilenctagú kereskedői hálózat tartozik.

A Vesta mai bemutatója azért volt más okból, de hasonlóan nagy jelentőségű, mert ez az első friss autójuk. Meg azért, mert

nem szokás egy személyautó bemutatóján megemlíteni a gázlómélységet.

Bejelentették továbbá, hogy hárommillió alatt indul az ára, és akciósan öt év garanciát vállalnak az első kétszáz darabra. A főszereplőt pedig egy kocka rendőr-Lada és legénysége kergette fel a színpadra.

Európának

De haladjunk sorjában. A Vestát Steve Mattin tervezte, aki sokáig dolgozott a Mercedes–Benznél, aztán a Volvónál az S60/V60 és XC60 fejlesztésében vett részt, majd az AvtoVAZ-hoz igazolt, hogy elkészítse a Vestát, amelynek dizájnja szépen, lassan megjelenik majd a többi Ladán is.

Tényleg nem összehasonlítható a Vesta a kapható többi Lada-típussal, illetve persze összehasonlítható, de abból a többiek elég rosszul jönnek ki. Nem csak tagadásokkal jellemezhető – nem néz ki tizenöt évesnek újonnan is, nem tűnik úgy, mintha két oldalról összenyomták volna, nem érződik rajta annyira a spórolás –, mert a Vesta egészen kellemes a szemnek, a jellegzetes oldalsó mélyítések karaktert adnak neki, de szemből vagy hátulról nézve is harmonikus. A belseje pedig anyagaival, formáival, érintőképernyőjével tényleg megérkezett napjainkba, ahová a Kalinának vagy a Grantának nem sikerült soha. Akivel beszéltem, mindenkinek ugyanaz volt a véleménye: sokkal jobb, mint amire számított.

Oroszországban egy ideje már kapható a Vesta, Európába most jön, ami az oroszoknak is fontos, mert komoly minőségjelző, hogy nem csak a belpiacon, hanem nyugaton is megállja a helyét.

кобра-11

Míg a bemutatón Markó Zoltán, a Lada Hungary projektigazgatója és Pataki András vevőszolgálati igazgató az „András, te Vesta-szűz vagy?” jellegű furcsa párbeszédet folytatott egymással, a kivetítőn időnként kapcsolták a szalon felé közelítő Vestát. Először a Hősök terén kerülte meg őseinket, nem sokkal később már a Várkert Bazár előtt gurult, utána viszont történt valami. A színpadon álló fejesek kiszaladtak, a projektor pedig azt mutatta, hogy a rendőrök megállították az egyébként rendszám helyett Vesta-logóval közlekedő autót. Utána hangos szirénaszó következett, villogó kék és piros fények, majd megérkezett a színpadra a Vesta, mögötte a rendőrautóval.

Amíg Badár Sándor nem szállt ki rendőrszerkóban, még el is hihettük volna a jelenetet – ha a Vesta, a rendőrautó és Badárék nem álltak volna a szalontól húsz méterre már vagy egy órája.

Ár-érték arányban nincs sok ellenfele

A Vestába eredetileg nem Lada-motort szántak, de állítólag a mérnökök ezt nem fogadták el, és inkább kifejlesztettek egy új motort, amely erősebb, nyomatékosabb, takarékosabb és kisebb károsanyag-kibocsátású, mint az eredetileg bele szánt blokk lett volna. Számokban: 1,6 liter hengerűrtartalom, 105 lóerő, 6,1 literes vegyes fogyasztás (gyári adat).

Hárommillió forint alá csak a Standard nevű kivitel fért bele, de ebben is van blokkolásgátló, stabilizáló program, visszagurulás-gátló, első elektromos ablakok, szervokormány, fedélzeti számítógép, négy légzsák, színezett üvegek.

  • Lada Vesta Sedan Standard: 2 999 000 Ft
  • Lada Vesta Sedan Comfort: 3 499 000 Ft
  • Lada Vesta Sedan Lux: 3 899 000 Ft
  • Lada Vesta Sedan Lux AMT: 4 149 000 Ft

A másik véglet a 900 ezer forinttal drágább Lux, digitális klímával, tempomattal, tolatókamerával, navigációval, alufelnivel, esőszenzorral és mindennel, amivel csak a Vesta elérhető. Csak a 119 ezer forintos fényezéssel (minden, ami nem fehér vagy fekete), az 50 ezer forintos fűthető szélvédővel, félautomata váltóval (+250 ezer forint) és a garancia kiterjesztésével lehet növelni az árat. Utóbbi ugyanis öt évről csendben háromra csúszott vissza, de az első kétszáz Vesta megkapja az öt évet, tessék sietni.

Ja, még egy fontos adat a végére: a gázlómélysége 30 centiméter.

(Fotó: Csordás Gábor, Féjja Zsolt)

Szomszédok-módra vittük erdőbe az új Lada Nivát, a 4x4-et

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés