Nehéz időszakban született a Lamborghini Diablo, melynek eközben nem kisebb célt tűztek ki, minthogy a Miura és a Countach utódjaként villantson valamit, amitől elképed az egész világ.

1985 júniusában kezdték meg a konstrukció fejlesztését Project 132 kódnév alatt, ekkoriban a Lamborghinit Jean Claude és Patrick Mimran svájci befektetők finanszírozták, a cél pedig az volt, hogy a világ első szupersportautójának tekintett Miura és a felejthetetlenül éles vonalú Countach utódja megfussa a 315 km/órás sebességet.

Tervezését Marcello Gandinire bízták, akinek elképzelésével a vállalat új vezetői már nem voltak elégedettek, ezért a Chrysler saját formatervezői finomítottak az autón. Gandini végtelenül csalódott volt, hogy a Lamborghini végül sokkal visszafogottabb autó mellett döntött, de tervei nem pihentek sokáig a fiókban, ebből lett végül az egzotikus és ritka, V16-os Cizeta-Moroder.

Lamborghinis hagyomány szerint ezt az autót is harci bikáról nevezték el, a Diablo nevet Veragua hercegének egyik bikája után kapta, spanyolul a diablo ördögöt jelent.

1990 januárjában végül bemutatták a Diablo szériaváltozatát, mely 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a 0-200-as sprintet pedig kevesebb, mint 14 másodperc alatt lezavarja. A végsebessége 325 km/óra, tehát a 6 milliárd olasz lírás fejlesztési költségből sikerült elérni a kitűzött célt.

Három évvel a premier után bemutatták a Diablo VT változatot, mely a Lamborghini sportautói közül először kapott összkerékhajtást. A VT a viscous traction rövidítése, az autó alatt pedig az LM002 módosított rendszere van. Ezzel a hátsó kerekek tapadásvesztése esetén a nyomaték 20%-át küldi előre a rendszer.

1998-ban ismét tulajdonost cserélt a vállalat, az Audi pedig Luc Donckerwolkét kérte meg, hogy frissítse fel a Diablo megjelenését. Egyúttal átdolgozott vezérműtengelyeket kapott, új motorvezérlőt, valamint szívó- és kipufogórendszert.

5,7 literes motor helyett a kései változatok V12-ese már 6,0 literes és közel 600 lóerős.

Limitált szériával búcsúzott a Diablo, ezeknek egyik legszebb példánya az Oro Elios nevű arany színű autó, mely csodálatosan mutat az olasz naplementében.

Ez is érdekelhet:

Csak hat Miura készült ebben a színben, és ez az egyik

Csodaszépre újították fel az énekes autóját.

Valentino Balboni adta áldását erre a Lamborghini Countach-ra

A korabeli tesztpilóta kipróbálta, és még mindig nagyon rendben találta, ezért jó vételnek ígérkezik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés