A Zagato szállította az egyik legizgalmasabb Lanciát, ami nem gyári tanulmányautó, hanem egy tehetős rajongó ihlette, és a Fiat tiltakozása ellenére is építettek belőle egy kisebb szériát. A Hyena mára értékes ritkaság.
A nyolcvanas évek végére a Lancia egyre nagyobb sikereket aratott a raliban a Deltával. A típusnak 1991-ben jött ki a HF Integrale változata, ami a mai napig keresett a gyűjtők körében.
Még ennél is izgalmasabb az a kupé, amit egy tehetős rajongó kérésére építettek belőle. Paul V. J. Koot vetette papírra az ötletét, amit a Zagato műhelyében váltottak valóra.
A Delta szögletes formájával ellentétben a Hyena névre keresztelt alkotás áramvonalasan izmos karosszériát kapott,
és megtalálható rajta a Zagato stúdió jellegzetes stílusjegye, a dupla buborék alakú tető is. A formájával teljesen illeszkedett volna a Lancia kínálatába, a tulajdonos Fiat mégsem nézte jó szemmel a magánakciót.
A Fiat nem járult hozzá a sorozatgyártáshoz, ezért a Zagato nem kapott a félkész gyári Deltákból.
Koot azonban elszánt volt, ezért saját maga vásárolta fel a HF Integrale példányait, amiből a Hyena születhetett. Az eredetileg tervezett 75 darabhoz képest csak 24 készült el 1992 és 1993 között, a 140 ezer svájci frankos árán egy új Porsche 911-et is lehetett kapni.
Persze a Hyena sem volt gyenge, a Delta kétliteres, turbós motorjának teljesítményét 210-ről 250 lóerőre növelték,
a tömege az alumínium karosszériával és az egyedi szénszálas belsővel 120 kilogrammot csökkent, ezzel az összkerékhajtású sportkupé 5,4 másodperc alatt gyorsult százra, ami még ma is jó értéknek számítana.
A képeken látható smaragdzöld példány a kilencedik volt a sorban, 1993-ban készült el, és alig használták. Az első tulajdonosa 2005-ig csak hatezer kilométert ment vele, a második pedig 13 év alatt további 2800 kilométert tett bele. A ritkaságát és az állapotát nézve érthető, hogy a Silverstone Auctions 150-170 ezer fontra számít érte, ami 60-68 millió forintnak felel meg.