A Land Rovernél régóta tervezték a Defender utódját, és mostanra el is készültek vele. Az ikonikus terepjáró 21. századi változata éppen olyan belevaló lett, mint az őse, de már autónak is sokkal jobb.
Hét évtized alatt a Land Rover legendává nőtte ki magát, és ebben a legnagyobb szerepe a márkát alapító típusnak volt, amit Defender néven egészen a közelmúltig lehetett kapni. Az eredetit folyamatosan fejlesztették, de már nem tudta felvenni a lépést a modern elvárásokkal, ezért most teljesen új utódot építettek neki. A vadonatúj Defender egyszerre idézi a múltat és mutat fel csúcstechnikát, amivel a Mercedes G-osztály és a Jeep Wrangler konkurensévé lépett elő.
A 2011-ben bemutatott koncepció óta tudjuk, hogy a Land Rovernél a Defender utódján dolgoznak, és a gyártásba kerülő változat, amit a frankfurti szalonon lepleztek le, első pillantásra felismerhető. Az elődjéhez hasonlóan kétféle változatban készül, ez a háromajtós Defender 90 és az ötajtós, hosszabb tengelytávú Defender 110.
A lekerekített kockaforma igazi telitalálat lett, azonnal beindítja az „akarom” érzést mindenkiben, aki egy kicsit is fogékony a terepjárókra.
Az új Defender a múltidézés mellett divatos is, 18 és 22 colos között többféle könnyűfém kerékkel kérhető, de még lemezfelni is van hozzá.
A karosszériát számtalan kiegészítővel lehet ellátni, mint extra védőelemekkel, oldalsó dobozokkal, még tetősátorral is,
ami 300 kilogrammot bír el. A fényezést gyári fólia óvhatja a karcolásoktól, az autóhoz nagynyomású légkompresszort és csörlőt is lehet rendelni.
A terepjárásban legyőzhetetlennek tűnik az új Defender,
ami természetesen összkerékhajtású, nem hiányzik belőle a felező fokozat és a differenciálzár sem, a terepszög elöl 38, hátul 40 fokos. A Land Roverrel akár 90 centiméter mély vízen is át lehet kelni, és az off-roadozást csúcstechnika is segíti. Opció a légrugózás, amivel meg lehet emelni az autót, a hasmagasság már alapból is 29 centiméteres. Az autóra szerelt kamerákkal mindig látod, milyen akadályok vannak körülötted.
A motorok is sokkal izmosabbak, mint a régi modellben voltak,
benzinesből például 300 lóerős négyhengerest és egy új 400 lóerős soros hathengerest lehet választani, mindkettőt nyolcfokozatú automatával, az utóbbi 6,1 másodperc alatt gyorsul százra. A Defender természetesen dízellel is készül, a négyhengeres, dupla turbós erőforrás 200 és 240 lóerős lehet, és igazi újdonság, hogy hamarosan 400 lóerős, konnektorról tölthető hibrid változata is jön.
Az új Defender már nem alvázas, hanem alumínium önhordó szerkezetre épül, de gondoskodtak róla, hogy olyan masszív legyen, mint amit elvársz tőle.
Az utastere is modern, a műszereket színes képernyő vetíti, head-up display is van, középre egy 10 colos érintőképernyő került.
A Defender kimondottan tágas is, a háromszemélyes első sorral már a rövidebb változat is lehet hatszemélyes, a hosszabb modellnek 646 literes a csomagtere, és 2380 literesre bővíthető.