Nem mintha egy Defender ne lenne elég belevaló, de a Land Rovernél úgy gondolták, hogy az ikonikus terepjáróban vannak még tartalékok, ezért megalkották az Octát, ami kemény, mint a gyémánt, amiről a nevét kapta, és legalább annyira lehet rá vágyni.
A Land Rover neve több mint hetvenöt éve egyet jelent a terepjáróval, és bár nem volt könnyű megalkotni a legendás eredeti Defender utódját, a 2020-ban bemutatott modern kiadása annyira jól sikerült, hogy nem lehet nem vágyni rá. Karakteres formája fejlett technikát takar, amivel nem okoz gondot a hódítás terepen, miközben már kényelmes szabadidő-terepjárónak is beválik. Széles választékában rövidebb és hosszabb karosszéria, dízel és plug-in hibrid, de még kompresszoros V8-as is van, és most ezt a kínálatot koronázták meg egy igazi csúcsmodellel.
Már az 525 lóerős V8-as motorral is roppant szórakoztató volt a Defender, erről nemrég mi is meggyőződhettünk, amikor kipróbáltuk a háromajtós 90-est, de a mérnökök az utóbbi három évben egy olyan változaton dolgoztak, ami négyzetre emeli a Land Rover által nyújtott élményeket. A gyáriak célja egy olyan sosem látott, brutális csúcsmodell megalkotása volt, amely éppúgy uralja a terepet, mint a Defender többi változata, de sportosan vezetve is felejthetetlen élményeket nyújt, függetlenül attól, milyen talaj van a kerekek alatt.
Ezt jelenti az Octa
Miért lett Defender Octa a neve? Mivel ez az autó az extrém szilárdság és a páratlan luxus kombinációja, ezért a Föld legkeményebb és legértékesebb ásványa, a gyémánt ihlette, ennek oktaéderes formája után kapta a nevét, a motívumát pedig az autó több részletén fel lehet fedezni. A különbségek persze nem merülnek ki ennyiben, és ez első pillantásra nyilvánvalóvá vált, amikor hetekkel a leleplezése előtt egy zártkörű premieren megnézhettük az Octát. Szélesebb, magasabb, brutálisabb és egyben fényűzőbb is lett a Defender.
Az biztos, hogy felismered majd a Defender csúcsmodelljét, ami láthatóan szélesebb a többinél, ehhez a sárvédőket alaposan kiszélesítették, és a lökhárítókat is hozzá igazították. Szemből nézve a nagyobb légbeömlők, hátul a négy hangsúlyos kipufogóvég keltheti fel a figyelmed, és az Octa egyedi fényezést is kapott. Az autóhoz kitalált Faroe Green és Petra Copper szín is elképesztően jól áll neki, az egészet ráadásul kívánságra matt fóliával vonják be, amivel nemcsak vagányabb, de strapabíróbb is lesz.
Pokoli nehéz lesz dönteni a két szín közül, élőben látva annyira telitalálat mindkettő.
De ez még nem minden, a Defender Octa ugyanis mind a két oldalára kap egy snorkelt, ezenkívül kérhetünk rá sátrat is elbíró tetőcsomagtartót és hozzá való létrát, városba villantós nagy felnit, vagy terepre kisebb off-road kereket, amire a Defender történetének legnagyobb átmérőjű, 33 colos terepabroncsai kerülnek (nem elírás, ez a gumi átmérője, nem a felnié). Azt már a bemutatón súgták meg, hogy mindenképp érdemes a nagyobb kerékkel kérni, és legfeljebb később cserélni kisebbre, mert ebben az esetben nem korlátozzák gyárilag a végsebességet a terepgumihoz.
Brutális technika
Nem spóroltak a Defender Octa teljesítményével sem. Azt már a bemutatója előtt elárulták, hogy nem az eddig használt ötliteres, kompresszoros V8-as kerül bele, hanem a Range Roverből ismerős, a BMW-től származó 4,4 literes biturbó V8-as, aminek egy kicsit feljebb csavarták a teljesítményét. Az előzetes becslések több mint 530 lóerőről szóltak, és ehhez képest letaglózó volt hallani, hogy a Defender Octa teljesítménye 635 lóerő lett, 750 Nm nyomaték mellett, amit nyolcfokozatú automata továbbít mind a négy kerékhez.
Minden részletét úgy fejlesztették, hogy a Defender Octa képes legyen a felejthetetlen élményautózásra, akár terepen, akár aszfalton hasítunk majd vele. A légrugós futóművét ezért olyan aktív stabilizátorral egészítették ki, ami a kanyarokban is vízszintesen tartja az autót,
a választható üzemmódok közt terepre fókuszált sportmód is van, és még rajtprogram is került bele,
amivel kereken négy másodperc alatt képes nulláról százra gyorsulni. A végsebessége 250 km/óra, ha a legnagyobb, 22 colos kerekekkel rendeljük.
Nem lenne igazi csúcsmodell az Octa, ha a féktelen száguldáson kívül ne lenne terepen is többre képes, mint a többi Defender.
A hét centivel szélesebb nyomtávja mellett ezért három centivel tovább növelték a hasmagasságát, és 90 centis helyett akár egyméteres gázlón is képes átkelni. Masszívabb lett az alját védő haspáncélja, strapabíróbbak a futóműalkatrészek, miközben nagyobb átmérőjű, 400 milliméteres tárcsával szerelt Brembo fékek, és a Defender kínálatának legközvetlenebb kormányzása került bele.
A terepjárást a felező fokozat és a zárható differenciálok mellett az Octa esetében is különféle programok segítik, egyrészt a Defender képes felismerni az alatta lévő terepet, és ahhoz igazítani a tulajdonságait, másrészt választhatunk sárba, homokra, fűre, murvára vagy sziklás terepre való módok közt, a terepjárásban a vízszintmérő és a kamerarendszer is segítségünkre lesz. A kormánykerék alsó küllőjén pedig ott az átlátszó gomb, amivel azonnal Octa módba kapcsolhatunk, ez minden paramétert a maximumra tol fel, hogy semmi se álljon az élmények útjába.
Luxus a javából
Míg a kompresszoros V8-ast akár a rövidebb Defender 90-hez és a hosszított 130-ashoz is lehet kérni, addig az Octa csakis a normál hosszúságú, 110-es karosszériával érhető el. Aki az elsők között szeretné átvenni a sajátját, július végétől rendelheti meg, és készüljön fel, hogy a csúcstechnika ilyen mennyisége nem lesz olcsó. 145 ezer angol fontról indul az ára, ami 67 millió forint körüli alapárat jelenthet majd, míg a csak az első évben rendelhető, minden extrával kitömött Edition One ára 160 ezer fontról indul, ez körülbelül 75 millió forintnak felel meg.
A premier előtti titkos bemutatóján csak álló helyzetben láthattuk az autót, a zárt teremben beindítani nem lehetett, de egy fejhallgatóval meghallgathattuk, milyen lesz a hangja, és
a rekedten hörgő üvöltés nem hagy majd kétséget a Defender Octa képességei felől.
Luxushangulatú utastere nemcsak az anyagok tapintásával stimulálja az érzékeinket, hanem például az integrált fejtámaszos sportülésekkel is, amelyek a különféle masszázsfunkciókon kívül a zene ütemére bizsergetik a hátát annak, aki ezt a fajta kényeztetést szereti.
Nekünk már inkább a tenyerünk bizsereg, hogy minél előbb kipróbálhassuk a Defender új csúcsmodelljét, és a Land Rovernél éppen azon törik a fejüket, hogy a Föld melyik táján lehetne igazán demonstrálni az Octa különleges képességeit. Azt mondják, hogy a 48 voltos mild hibrid rendszerrel a biturbó V8-as motorja egy pár évig még biztosan képes megugrani az emissziós korlátokat, és minden elismerésünk, hogy az elektromosítás korszakában egy autógyártó ilyen piszkosul izgalmas élménygépet fejleszt a tehetős rajongóknak.
Ez is érdekelhet: