Egészen új oldalról mutatja meg magát a Lexus, a legutóbbi tanulmányautója ugyanis egy belevaló off-road jármű, amit hidrogénnel kell tankolni.

A Lexus nevéről a kényelmes hibrid limuzinok és szabadidő-autók jutnak eszedbe, és a márkának izgalmasabb sportmodelljei is vannak, mint az RC F vagy az LC. De soha nem gondoltuk volna, hogy egy olyan off-road gépet is bemutatnak, mint amilyen a ROV Concept. A neve a Recreational Off-Highway Vehicle rövidítése, és ez nagyjából mindent el is mond róla.

3,12 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,8 méter magas, és nem egy luxusautó, hanem egy olyan élménygép, ami minden részletében arra született, hogy a terepet járd vele. Persze mivel egy koncepcióról van szó,

szinte kizárt, hogy a ROV valaha gyártásba kerüljön, legalábbis a Lexus emblémájával, de sosem lehet tudni.
A koncepció célja elsősorban nem is az, hogy a Lexus belépjen az off-road gépek kategóriájába, hanem egy újszerű motor bemutatása.

Az egyliteres erőforrás belsőégésű, de benzin helyett hidrogénnel kell tankolni, és szinte emissziómentes üzemet garantál. A hidrogéntankot pedig úgy építették be, hogy terepjárás közben se legyen baja.

Nem véletlenül egy ennyire szokatlan koncepcióban mutatja meg ezt a motort a Toyota, ezzel is hangsúlyozva, hogy nemcsak a hibrid, plug-in hibrid és elektromos autókban látja a jövőt, mint a többi autógyártó. Az üzemanyagcellás Mirai már kapható, és a Lexus koncepciójával együtt egy GR Yaris 1,6 literes motorját is hidrogénüzeműre alakították át.

Ez is érdekelhet:

Európában is kapható lesz a hibrid Corolla Cross

200 lóerős hibrid a Toyotától, jöhet?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában