Lewis Hamilton nyerte a Magyar Nagydíjat az összeségében egy izgalmasnak csak mérsékelten nevezhető futamon.

Bár a verseny utolsó négy köréig a pole-ból induló Max Verstappen végig vezetett, a Mercedes stratégiája döntötte el a futamot:

Verstappen egy boxkiállásra tervezett taktikája nem jött be, a 40 körös kemény gumijai a 65. körre teljesen megadták magukat, miközben Hamilton második kerékcseréjével összeszedett közel 20 másodperces hátrányát közepes gumikon könnyedén ledolgozta a hollanddal szemben a verseny hajrájában, akit aztán nagyon simán előzött meg az első helyért.

Verstappen az utolsó körökre kiment egy újabb kerékcserére – akkora előnye volt a harmadik és negyedik helyen autózó Ferrarival szemben –, így legalább a leggyorsabb körért járó plusz egy pontot behúzta.

Ez volt Hamilton 81. futamgyőzelme, aki már csak tízre van Michael Schumacher rekordjától (91).

A Ferrarinak gyakorlatilag esélye sem volt a versenyen (több mint egy percet kapott!), ugyanakkor Sebastian Vettel és Charles Leclerc kényelmesen, minden stressz nélkül tudta hozni a harmadik és negyedik helyezést.

Az első tízbe még Carlos Sainz, Pierre Gasly, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas, Lando Norris és Alexander Albon fért be:

Formula 1 on Twitter

Here's how it all ended - Hamilton, Verstappen and Vettel tasted the last of the pre-holidays champagne Some big drives in the midfield might see a few more corks fly yet ?? #F1 ?? #HungarianGP

Eközben...

Tovább bővül a rekordhosszú F1-es versenynaptár, ráadásul már 2020-tól

Jövőre már nem 21 futamból fog állni a szezon a Forma–1-ben.

(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában