A típusnak komoly magyar vonatkozása is van.

A Ford T-modell világszerte ismert, joggal, hiszen ez volt a világ első slágerautója, a sorozatgyártásnak köszönhetően húsz év alatt több mint 15 millió darab készült belőle. Nemcsak a gazdagok engedhették meg maguknak, rengeteg amerikai számára tette elérhetővé az egyéni gépesített közlekedést.

Tervezésében két magyar, Galamb József és Farkas Jenő is jelentős szerepet vállalt, ezért szinte kötelező kör volt, hogy a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum egyetlen, üzemképtelen T-Fordja mellé beszerezzen egy működőképes példányt is az egyébként nem túl drága veterán autóból.

A most a gyűjteménybe került Fordot 1926-ban gyártották, négyszemélyes, 2999 köbcentiméter hengerűrtartalmú, és persze fekete. A múzeum szakemberei olyan járművel kerestek, amelyet számos program keretében megmutathatnak majd a látogatóknak az intézmény átfogó megújítása idején is.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés