Orosz autó egy álomgarázsba? Okés, hogy szép dolog a nosztalgia, de azért egy ezerkettes Zsigát mégsem állítanánk oda a Trident Iceni vagy a gyönyörű Alfa 6C mellé. Egy Marussia B2-t viszont gondolkodás nélkül.
A Marussia látszólag a biztosra játszott, hiszen van-e annál jobb ötlet, mint szupersportautók gyártásába kezdeni egy olyan országban, ahol mindennél magasabb az egy főre jutó milliárdosok aránya? Úgy tűnik, hogy van, hiszen a 2007-ben alapított orosz gyártó alig két hónappal ezelőtt végleg lehúzta a redőnyt.
Pedig a történet egészen ígéretesen indult, hiszen az első, B1 névre keresztelt modell után 2009-ben bemutatott Marussia B2 első ötszáz darabját kevesebb mint egy év alatt elkapkodták. A B2 sikere érthető, hiszen bár a kocsi nem volt amerikai (vagy európai) értelemben vett izomautó, a Cosworth által 426 lóerősre tuningolt Nissan V6-os motor éppen elég erős volt ahhoz, hogy 310 km/h sebességig repítse a mindössze 1100 kilogrammos autót. Mindezt nevetségesen olcsón, 130 ezer dollárért, vagyis nagyjából 29 millió forintért megkaphattad – ennyi pénzért Olaszországban szóba sem állnának veled.
Ahogy azt az autó tömegéből már kikövetkeztethettük, a B2 technikailag sem volt egy ócskaság, a teljes egészében alumíniumból készült, szuperkönnyű kasztni mellett a szabályozható felfüggesztés, a Pirelli P Zero Rosso abroncsok és a teljesen a vásárló igényei szerint személyre szabott beltér is egy minőségi autó érzését keltette, amely megjelenésében leginkább a Lamborghinik merész formavilágát idézte.
A Marussia név viszont nem halt együtt a gyárral, azt ugyanis a (gyártól anyagilag független) Forma–1-es csapat viszi tovább, akik alig néhány héttel ezelőtt, a Monacói Nagydíjon szerezték meg első pontjaikat.







