A legnevesebb európai autós lapok szellőztették meg a hírt, hogy az Audi vagy a BMW vásárolhatja meg a pénzügyi gondokkal küzdő McLarent, és a márka mind a két német gyártó portfóliójában jól mutatna.

Az angol Car magazin robbantotta a bombát a cikkével, amiben azt állította, hogy az Audi vagy a BMW szerezheti meg a McLarent. A Formula–1-es csapatból szupersportautókat gyártó márkává vált McLaren elég értékes mind a két német márka számára ahhoz, hogy felvegyék a jelenleg is széles kínálatukba.

Kinek mire lenne jó?

A BMW-nél például remekül illene a brit márkák sorába a MINI és a Rolls-Royce mellé, ráadásul a németeknek nincs még szupersportautójuk, amit a Ferrari és a Lamborghini riválisaként kínálhatnának. Az Audinál nem ez a helyzet, hiszen a Lamborghini az övék, mégis lenne értelme annak, hogy a Bentley és a Porsche mellé megszerezzék a McLarent.

A Car cikke szerint az Audinak elsősorban a McLaren F1-es csapata lenne érdekes, hiszen mind az Audi, mind a Porsche már régóta kacérkodik azzal, hogy beszáll a Formula–1-be. Ha nem is neveznék át a csapatot Audira, motorszállítóként nagy presztízst jelentene számukra, hogy egy olyan legendás alakulat mellett szállhatnának be, mint a McLaren.

Szükség lehet az eladásra

A hírek nem véletlenül kaptak szárnyra a McLaren eladásáról, a sportautógyártó ugyanis a pandémia óta pénzügyi gondokkal küzd, annyira, hogy még az ultramodern wokingi főhadiszállásukat is kénytelenek voltak eladni. Nem költöznek el, továbbra is ott működnek, de már az új tulajdonostól bérlik az ingatlant.

Az értesülést rövid időn belül kommentálták a felek. A McLaren határozottan tagadja, hogy megállapodott volna az Audival, bár ez nem jelenti azt, hogy később sem fognak, hiszen az Autocar magazin azt írja, hogy a két fél informálisan megegyezett. A Reuters azt állítja, hogy a BMW-nél egyértelműen tagadják a pletykát, de az Audi egyelőre nem reagált.

Wokingi hagyományok

Bármi is legyen az igazság, hamarosan új tulajdonosa lehet a McLarennek, és jó kérdés, hogy független befektetővel vagy egy neves autógyártó konszernnel járna-e jobban a márka, amely a fantasztikus modelleket felvonultató kínálatával az utóbbi évtizedben a legjobb szupersportautó-gyártók közé küzdötte fel magát.

A McLaren mindenesetre büszkén állítja, hogy az 1963-ban Bruce McLaren autóversenyző és mérnök által alapított csoport

jelenleg az Egyesült Királyság egyik legnagyobb független vállalata.

A cég része a szupersportautókat gyártó McLaren Automotive, és többségi tulajdonos a Formula–1-ben és az Indycarban versenyző McLaren Racingben.

1981-ben a McLaren csapata volt az, amely bevezette a könnyű és erős szénszálas vázat a Formula–1-ben, és legendává vált az 1993-ban bemutatott McLaren F1 is, a márka első közúti autója, amiben egyébként éppen BMW-motor dolgozott. A McLaren egy kis szünet után 2010-ben vált autógyártóvá az MP4-12C bemutatásával.

Ez is érdekelhet:

Artura néven hibrid sportautót mutatott be a McLaren

Az új belépőmodell erősebb és gyorsabb lett az elődjénél.

Már 10 ezer McLaren száguld a világon

Ha képben akarsz lenni, hogy hány autót gyártott a McLaren, és ez mire elég a Ferrarival és a Lamborghinivel szemben, akkor ez a hír neked szól.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés