Közúton nem használható szuperautót mutatott be a McLaren, és bár a Senna GTR versenyautónak néz ki, igazából egy futamon sem lehet elindulni vele. A vezetés élvezetére termett, pokoli gyors játékszerről van szó.
Már a McLaren Senna alapváltozata is elég furcsán néz ki, hiszen mindent a súlycsökkentésnek és az aerodinamikának rendeltek alá rajta, de a GTR kivitel minden téren még tovább megy. Mintha egy versenyautó lenne, de a McLaren mérnökeit ezúttal nem kötötték a szabályok, úgy alakíthatták ki a csak zárt pályán használható élménygépet, hogy az minél gyorsabb legyen.
A tömegét 10 kilogrammal csökkentették, ami azért nagy szó, mert már a Senna is egy végletekig könnyített szuperautó. A pályára való GTR pedig olyan felszereléseket is kapott, mint a bukócső, a tűzoltó készülék vagy a telemetria.
A mérlegen mégis csak 1188 kilogrammot nyom, ami már a Golf kategóriájában is könnyűnek számítana.
A Senna GTR pedig még erősebb is a szériamodellnél, a 4 literes biturbó V8-as motorjának teljesítményét 800-ról 825 lóerőre növelték. Nem árulták el, hogy mennyire megy, de lehet némi fogalmad róla, ha kiszámolod, hogy 694 lóerő jut egy tonnára.
A gyáriak szerint a Senna GTR a Formula–1-es autóik után a leggyorsabb McLarennek számít.
A leszorítóerőről a gigantikus hátsó szárny gondoskodik, ami 250 km/óránál kereken 1000 kilogrammal nyomja le a Sennát az aszfaltra.
A brutális Senna GTR még a versenypályák nyílt napjain is ritka látvány lesz, hiszen összesen 75 darabot épít belőle a McLaren.
Az első példányokra egy kicsit várni kell, ugyanis előbb legyártják az összes utcai modellt, utána kerítenek sort a pályaváltozatra. Az ára 1,28 millió euró, ami 400 millió forintnak felel meg, de már minden példányára megvan a vevő.