A Mercedes villanyos szabadidő-autó-kollekciójának XXL méretű darabja az EQS, az L-es a EQC, most pedig itt van az XL-es is, az EQE SUV.

Könnyű pánikba esni a rettenetesen sok típusvariáns láttán, amikor megpróbáljuk értelmezni a Mercedes jelenlegi nevezéktani rendszerét. A lényeg az lenne, hogy a méretkategóriákat jelölő betűk (A, B, C, E, S) kapnak egy EQ előtagot, ha villanyautóról van szó, valamint egy SUV utótagot, ha, minő meglepetés, SUV-ról van szó. A dolgot persze kicsit megkavarja, hogy némely elektromos Merci eleve egy SUV, így ezt a nevében nem is jelölték. Például az EQB, vagy az EQC, amely a márka első nagy villanyautója volt. Így a 2026-ra ígért elektromos C-osztály nevével bajban lesz a cég. (EQC NoSUV?) De sebaj: legalább erről a kocsiról egyelőre a neve alapján is könnyű eldönteni, micsoda:

Mercedes-Benz EQE SUV: E osztály, EQ hajtás, SUV változat

Az új, felső-középkategóriás méretű, elektromos hajtású prémium szabadidő-autót a Balatonnál futtattuk meg egy rövid hazai menetpróba erejéig. Bővebb beszámolót még nem adunk róla, mert a kocsi már hazai bevezetése pillanatában is igen széles felszereltségi és hajtáslánc-választékban kapható. A hatótávbajnok, egymotoros, hátsókerék-meghajtású 350 jelzésű verzió vagy a retteneteseket gyorsuló, a Merci házi tuningműhelyében erőre optimalizált két csúcsmodell, a 43-as (476 lóerő) és 53-as (625 ló!) jelzésű. orrán csillag helyett AMG-emblémát viselő teljesítménymodellek külön alapos teszteket érdemelnek.

Azt is érdemes lesz külön feldolgoznunk, milyen az élet az alapmodellek 12,8 colos központi OLED-kijelzőjével, illetve a fullos autók egész műszerfalat betöltő Hyperscreenjével.
Az AMG Line kivitel se fapados
De az igazi a faltól falig kijelzős csúcsmodell, világos bőrkárpittal

Természetesen az árlista is durva végleteket mutat (az autó már konfigurálható, rendelhető a hazai importőr weboldalán). Az indulóár 36,78 millió forint az EQE SUV 300-zal, az AMG 53 pedig 48,3 millióról rajtol, amit spéci fényezéssel, 22-es kerekekkel, bőrkárpittal rögtön meg is toldhatunk még 2,5 millióval, a Hyperscreen pedig további 3,5 milliós extra! Pedig egy AMG EQE SUV már eleve nem egy egyszerű szerkezet; benne van a négykerék-kormányzás és a légrugó is, ahogy egy rendes mai nagy Mercedesben illik.

A Mercedes EQE SUV részletes műszaki paramétereiről, különleges képességeiről ebben a cikkben számoltunk be korábban:

SUV-ként is megjelent a Mercedes elektromos EQE-je

A Mercedes ezzel már ötféle méretben kínál tisztán elektromos hajtású SUV-t.

Az EQE SUV hazai bemutatóján azt is megtudtuk, hogy az importőr most minden elektromos Mercedes vásárlójának egyévnyi, mintegy kétezer hazai és félmillió európai töltőponton elérhető ingyenes töltéssel kedveskedik. Erre a bónuszra azért nem érdemes futárvállalkozást alapítani; tulajdonképpen arról van szó, hogy egy számolt átlagérték alapján meghatározott, 500 ezer forintos kedvezmény jár minden EQ-modellhez, a hat évig vagy 150 ezer kilométerig járó integrált szervizcsomag mellé. A Mercedes extrém módon megbízik az elektromos technikában: az általánosan elterjedt 8 év/160 ezer kilométer garancia helyett 10 év, illetve 250 ezer kilométer jótállást vállal a nagyfeszültségű akkumulátorra.

Az elektromos Mercik mindennapi használatát egyszerűbbé, átláthatóbbá teszi a Mercedes és a töltési szolgáltatók megállapodása alapján létrejött egységes tarifacsomag, amelyben magasabb havi díjakért alacsonyabb töltési költséget kap, aki gyakran tölt nyilvános töltőn:

Itt vannak hát a zöld és magyar címeres rendszámos új nagy Mercedesek – már dolgozunk azon, hogy a tesztautókkal szerzett részletes tapasztalatokról is beszámolhassunk!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
15% Naná, és nagyon keményen.
36% Igen, de menedzselhető.
49% Szerencsére nem.