A Mercedes villanyos szabadidő-autó-kollekciójának XXL méretű darabja az EQS, az L-es a EQC, most pedig itt van az XL-es is, az EQE SUV.
Könnyű pánikba esni a rettenetesen sok típusvariáns láttán, amikor megpróbáljuk értelmezni a Mercedes jelenlegi nevezéktani rendszerét. A lényeg az lenne, hogy a méretkategóriákat jelölő betűk (A, B, C, E, S) kapnak egy EQ előtagot, ha villanyautóról van szó, valamint egy SUV utótagot, ha, minő meglepetés, SUV-ról van szó. A dolgot persze kicsit megkavarja, hogy némely elektromos Merci eleve egy SUV, így ezt a nevében nem is jelölték. Például az EQB, vagy az EQC, amely a márka első nagy villanyautója volt. Így a 2026-ra ígért elektromos C-osztály nevével bajban lesz a cég. (EQC NoSUV?) De sebaj: legalább erről a kocsiról egyelőre a neve alapján is könnyű eldönteni, micsoda:
Az új, felső-középkategóriás méretű, elektromos hajtású prémium szabadidő-autót a Balatonnál futtattuk meg egy rövid hazai menetpróba erejéig. Bővebb beszámolót még nem adunk róla, mert a kocsi már hazai bevezetése pillanatában is igen széles felszereltségi és hajtáslánc-választékban kapható. A hatótávbajnok, egymotoros, hátsókerék-meghajtású 350 jelzésű verzió vagy a retteneteseket gyorsuló, a Merci házi tuningműhelyében erőre optimalizált két csúcsmodell, a 43-as (476 lóerő) és 53-as (625 ló!) jelzésű. orrán csillag helyett AMG-emblémát viselő teljesítménymodellek külön alapos teszteket érdemelnek.
Azt is érdemes lesz külön feldolgoznunk, milyen az élet az alapmodellek 12,8 colos központi OLED-kijelzőjével, illetve a fullos autók egész műszerfalat betöltő Hyperscreenjével.
Természetesen az árlista is durva végleteket mutat (az autó már konfigurálható, rendelhető a hazai importőr weboldalán). Az indulóár 36,78 millió forint az EQE SUV 300-zal, az AMG 53 pedig 48,3 millióról rajtol, amit spéci fényezéssel, 22-es kerekekkel, bőrkárpittal rögtön meg is toldhatunk még 2,5 millióval, a Hyperscreen pedig további 3,5 milliós extra! Pedig egy AMG EQE SUV már eleve nem egy egyszerű szerkezet; benne van a négykerék-kormányzás és a légrugó is, ahogy egy rendes mai nagy Mercedesben illik.
A Mercedes EQE SUV részletes műszaki paramétereiről, különleges képességeiről ebben a cikkben számoltunk be korábban:
Az EQE SUV hazai bemutatóján azt is megtudtuk, hogy az importőr most minden elektromos Mercedes vásárlójának egyévnyi, mintegy kétezer hazai és félmillió európai töltőponton elérhető ingyenes töltéssel kedveskedik. Erre a bónuszra azért nem érdemes futárvállalkozást alapítani; tulajdonképpen arról van szó, hogy egy számolt átlagérték alapján meghatározott, 500 ezer forintos kedvezmény jár minden EQ-modellhez, a hat évig vagy 150 ezer kilométerig járó integrált szervizcsomag mellé. A Mercedes extrém módon megbízik az elektromos technikában: az általánosan elterjedt 8 év/160 ezer kilométer garancia helyett 10 év, illetve 250 ezer kilométer jótállást vállal a nagyfeszültségű akkumulátorra.
Az elektromos Mercik mindennapi használatát egyszerűbbé, átláthatóbbá teszi a Mercedes és a töltési szolgáltatók megállapodása alapján létrejött egységes tarifacsomag, amelyben magasabb havi díjakért alacsonyabb töltési költséget kap, aki gyakran tölt nyilvános töltőn:
Itt vannak hát a zöld és magyar címeres rendszámos új nagy Mercedesek – már dolgozunk azon, hogy a tesztautókkal szerzett részletes tapasztalatokról is beszámolhassunk!