Nem tartozott a szocialista blokk legmenőbb típusai közé a Moszkvics, pedig a hetvenes-nyolcvanas évek szürke igásának retró stílusú modern változata elég menő lehetne.
Kevesen vágytak a Zsiguli árnyékában meghúzódó Moszkvicsra, pedig a teljesen orosz fejlesztésű 2140-es hasonló adottságokkal rendelkezett, és 1976-tól tizenkét éven keresztül gyártották. A Ladával ellentétben a márka idővel eltűnt a süllyesztőben, és bár szóba került a feltámasztása a Renault közreműködésével, a Moszkvics inkább már csak emlék maradt.
Most ezeket az emlékeket élesztette fel egy dizájner, aki elképzelte, milyen lenne a Moszkvics retró stílusú modern változata.
Roman Prijadko a tervein először is megváltoztatta az autó arányait, a 4,45 méteres, tehát az elődjénél húsz centivel hosszabb, ugyanannyival szélesebb és öt centivel magasabb szedán mérete jobban megfelelne a mai igényeknek.
A klasszikus arányok igazi örökzöld formát adnak ki, amin remekül mutatnak a fekete hűtőmaszkkal keretezett fényszórók
és a négyes osztású hátsó lámpák. A dizájner a belső tér stílusát is megtartotta, de a műszeregység és a vele egy keretben lévő kijelző is digitális. Ha már álom, akkor az automata klíma és a vezeték nélküli mobiltöltő sem hiányzik a jövő Moszkvicsából.