A Mercedes-AMG-nél is megjelennek a plug-in hibrid modellek, elsőként az új C-osztály csúcsváltozatából és a négyajtós AMG GT-ből készül el, ahol az elektromotor inkább a teljesítmény növelését szolgálja.

A Tesla megjelenése óta mindenki tudja, hogy az elektromos autók szédítő gyorsulásra képesek, és már az sem újdonság, hogy a Formula–1-ben is hibrid technikát használnak a versenyautók. Most a Mercedes-AMG kínálatában is megjelennek a hibridek, méghozzá konnektorról tölthető változatban, de úgy tűnik, hogy nem a minél nagyobb elektromos hatótávra törnek vele.

Az F1-től az utcai hiperautókon át az AMG-modellekig terjed a hibrid technika

Persze a Mercedesnek is törekednie kell az emisszió csökkentésére, és ezért kerül hibrid technika az AMG-modellekbe,

de ha már ezen dolgoznak, akkor a Formula–1-es csapatnál szerzett tapasztalatok alapján a teljesítmény fokozására is felhasználják. Az E Performance néven bemutatott hajtáslánc elsőként a négyajtós AMG GT-be és az új C-osztály csúcsmodelljébe kerül bele.

Plug-in hibrid hajtáslánc még nem nézett ki olyan jól, mint az AMG-é

A hátsó kerekekhez szerelt elektromos hajtáslánc egy kompakt akkumulátorból, egy elektronikus vezérlésű differenciálból, egy kétfokozatú váltóműből és egy elektromotorból áll. Az akkumulátor mindössze 6,1 kilowattórás, ezért

nem lehet nagy a tisztán elektromos hatótáv, de legalább nem is növeli érdemben az autó tömegét, csak 89 kilogrammot nyom.

A hibrid rendszer elsőként az AMG 73 e-be kerül

A hátsó elektromotor 95 lóerővel segíti a benzinmotor munkáját, de rövid időre, 10 másodpercre 204 lóerős csúcsteljesítményre képes. Az AMG GT 73 e orrában pedig ott a 4 literes biturbó V8-as benzinmotor (amit egy 14 lóerős indítógenerátor kelt életre), ezzel

a kombinált teljesítmény 818 lóerő, a maximum nyomaték 1000 Nm, a százas gyorsulás három másodperc alatt megvan.

Így néz ki a 4 literes biturbó V8-assal szerelt hibrid hajtáslánc

A rendszer érdekessége, hogy a V8-as benzinmotor és az elektromotor is a hátsó kerekeket hajtja, az új AMG-modellek mégis összkerékhajtásúak.

Ha az első kerekek megcsúsznak, akkor a hátsó elektromotor egy kardántengelyen keresztül továbbítja a hajtást előre. A V8-as váltója kilencfokozatú, az elektromos hajtás kétfokozatú váltója 140 km/óránál kapcsolja a másodikat.

E Performance jelzést kell keresni a hibrid AMG-ken

A Mercedes-AMG másik újdonsága a nemrég bemutatott új C-osztály csúcsmodellje, a C 63 e lesz. A korábbi híreknek megfelelően már nem a V8-as motor kerül bele, de nem is a márka egyébként kiváló soros hathengerese, hanem

az a kétliteres négyhengeres, ami az A 45 AMG-ben is dolgozik, itt éppen hosszában beépítve, elektromos meghajtású turbóval szerelve.

Így lehet 650 lóerőt elérni egy négyhengeres motorral

A teljesítménye már önmagában is 450 lóerő, ami szép eredmény egy kétliteres motortól,

de a Mercedes-AMG-nél ezt is a hibrid rendszerrel látták el, méghozzá ugyanazzal, ami a GT-ben is dolgozik: a C 63 e kombinált teljesítménye ezzel 650 lóerő lesz. Az Audinál és a BMW-nél ez még egy kategóriával feljebb, az RS6-ban és az M5-ben is bivalynak számítana.

A plug-in hibrid AMG-modellek további jellemzői csak később, a hivatalos bemutatón derülnek ki. De nem is ez a két autó lesz az egyetlen elektromosított újdonság a Mercedes sportosztályánál,

hamarosan várható az első teljesen elektromos EQ-modell AMG változata, egy V8-aséhoz hasonló teljesítménnyel,

négy másodperc alatti százra gyorsulással és 250 km/órás végsebességgel. Kíváncsian várjuk!

Természetesen az F1-es technikát használó Mercedes-AMG One is hibrid hajtású

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Végre egy balesetmegelőzési kampányvideó, ami úgy szörnyű, ahogy szörnyűnek kell lennie