Csak két példányban épült a 300 SLR különleges kupéváltozata, és a Mercedes mind a kettőt megtartotta magának. Most azonban állítólag egy tehetős gyűjtő megvásárolhatta a ritkaságot, ami ezzel a világ legdrágábban eladott autója lett.

A világ legdrágábban eladott autói nem feltétlenül publikus aukciókon cserélnek gazdát, hanem privát adásvétel során találnak új tulajdonosra, ezért nem tudhatunk biztosat az értékükről. A legtöbb pénzért eladott autó rekordját eddig mindenesetre az a Ferrari 250 GTO tartotta, amiért 48 millió dollárt fizettek 2018-ban, és állítólag ugyanebben az évben egy másik példánya is gazdát cserélt 70 millió dollárért, ami a nem hivatalos rekordnak számít.

Most alaposan túlszárnyalhatta ezt a rekordot az a 300 SLR, ami eddig a Mercedes tulajdonában volt, és amit egy tehetős gyűjtő vásárolhatott meg. A nagy értékű autók eladásával foglalkozó neves Hagerty megbízható információi szerint az eladást teljes titokban szervezték meg május elején, amikor az előre gondosan kiválasztott tíz autógyűjtőt Stuttgartba hívták, még a Mercedes gyári múzeumát is lezárták erre az alkalomra.

Mindent nyert a pályákon

A szóban forgó modell a Mercedes történelmének egyik legjelentősebb versenyautójának számít. Az ezüstnyilak fejlesztését még a Harmadik Birodalom mozdította elő a második világháború előtt, majd 1954-ben ennek alapján a Mercedes visszatért a Formula–1-be az áramvonalas versenyautójával, 12-ből 9 futamot megnyert, és nemcsak ’54-ben, hanem ’55-ben is Juan Manuel Fangio szerezte meg vele a Formula–1-es pilóták világbajnokságát.

Stirling Moss és Juan Manuel Fangio a Mercedes két versenyautójával, a 300 SLR-rel és az F1-es W 196 R-rel 1991-ben
Stirling Moss és Denis Jenkinson a Mille Miglia rajtjánál Bresciában a 300 SLR-rel 1955-ben
10 óra és 7 perc 48 másodperc alatt tették meg az 1597 kilométeres távot a 722-es rajtszámú Mercedesszel

A Mercedes a sportautók között is uralta a terepet, és Stirling Moss minden idők egyik leghíresebb győzelmét aratta 1955-ben, amikor 160 km/órás átlagsebességgel nyerte meg a Mille Migliát egy 300 SLR-rel csapattársa, Fangio előtt. A Mercedes két autója egy hónappal később a 24 órás Le Mans-i futamot is vezette, amikor halálos tömegbaleset történt, és ennek következtében a Mercedes három évtizedre kivonult a motorsportból.

Céges autó kevés kilométerrel

A 300 SLR áramvonalas kupétetős változatából két példányt építettek, és ezeket Uhlenhaut-kupénak nevezték Rudolf Uhlenhaut, a Mercedes fejlesztési osztályának vezetője után, aki céges autónak használta az egyiket. Az Uhlenhaut-kupé eredetileg a mexikói Carrera Panamericana futamára készült, de a Le Mans-i tragédia miatt sosem állt rajthoz. A Mercedes mostanáig megtartotta, és csak különleges eseményekre vette elő.

Rudolf Uhlenhaut egy 300 SL versenyautóval 1953-ban
Az áramvonalasított Uhlenhaut-kupé a Mercedes untertürkheimi tesztpályáján
A 300 SL különböző változatai között hátul az Uhlenhaut-kupé

A Mercedesnél korábban megesküdtek, hogy sosem válnak meg az autóktól, de nagyon úgy tűnik, hogy az egyik Uhlenhaut-kupé most gazdára talált. Az eladásról hivatalosan semmit sem árultak el, ezért azt is csak a hírekből lehet tudni, hogy

142 millió dollárért, azaz több mint 52 milliárd forintnak megfelelő összegért állította a kollekciójába

a 300 SLR-t a gyűjtő. A vevő kiléte nem derült ki, de állítólag a brit autóipar egyik ismert szereplőjéről van szó.

(Képek: Mercedes-Benz, Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Újabb rekordot dönthet ez a csodálatos Ferrari 250 GTO

A világ legdrágább nyilvánosan eladott autója lehet.

Sport és luxus – A Mercedes-Benz SL-sztori

Hatvankilenc éve indította útra a legendát a sirályszárnyas 300 SL.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés