Sok biztonsági felszerelés elterjedését a Mercedesnek köszönhetjük, és most megmutattak egy tanulmányautón egy újabb tucatnyit, amiből néhány gyártásba is kerülhet.
A Mercedesnél mindig is nagy figyelmet fordítottak a biztonságra, és ha belegondolsz, olyan, mára alapvetőnek számító biztonsági felszereléseket vezettek be elsőként, mint a légzsák és az ESP. A legújabb tanulmányautójuk a GLE alapjára épül, és tele van olyan ötletekkel, amelyeket viszontláthatsz a jövő szériaautóiban.
Az önvezető GLE a hűtőmaszkjára és a hátsó szélvédőjére különféle üzeneteket tud kivetíteni,
amelyek figyelmeztethetik a többi autóst a Mercedes szenzorjai által érzékelt veszélyre. A fényszórók az úttestre is képesek ábrákat vetíteni, amivel például üzenhet a gyalogosoknak, hogy azért állt meg, mert át akarja engedni őket az úton.
Az utastérben a kormánykerék sem mindennapi, úgy tervezték meg, hogy baleset esetén a legkevesebb sérülést okozza, a légzsákok például már a műszerfalból nyílnak ki, de az ülések két oldalára és a hátsó utasok elé is építettek légzsákokat.
Az autó úgy vesz rá, hogy használjuk a biztonsági övet, hogy amíg nincs becsatolva, addig nem hajlandó lejátszani a zenéinket.
Mivel önvezető, a prototípus arra is képes, hogy ha hátulról nagy sebességgel közeledő autót érzékel, amivel már nem lehet elkerülni az ütközést, akkor automatikusan előbbre gurul, hogy csökkentse a becsapódás mértékét.
A legérdekesebb mégis az a kis robot, ami az elakadásjelző háromszöget gurítja ki az autóból, ha műszaki okból állunk az út szélén.