Bemutatta a GLE legújabb generációját a Mercedes-Benz, a korábban ML néven ismert modell pedig jobb formában van, mint valaha. A műszaki tartalmával, helykínálatával és szolgáltatásaival is a kategória élére ugrott a németek SUV-je.

1997-ben kategóriát teremtett az ML néven bemutatott szabadidő-terepjáró, amit 2015-től az egységes típusjelölés jegyében GLE néven forgalmaznak. A kifutó modell még az egyik utolsó olyan típus volt a Mercedesnél, amit nem a márka jelenleg aktuális dizájnirányzata szerint terveztek, de az újdonság változtat ezen, és jobban néz ki, mint valaha. Mindent elmondunk, amit tudni érdemes róla.

#1 Példásan áramvonalas

Megvan rajta minden, amitől Mercedesnek ismered fel, a markáns hűtőmaszk a hatalmas emblémával, és ott vannak az ML óta ismert jellegzetességek is, mint a széles C-oszlop és a látszólag az autó oldalára ráforduló hátsó szélvédő. A legalább 18, de akár 22 colos kerekein, teljesen LED-es fényszóróival meggyőző jelenség az új GLE.

A GLE formája nemcsak tetszetős, addig simogatták a formát, amíg a légellenállási együtthatóját 0,32-ről 0,29-re szorították le, ami példás érték az SUV-k között.

#2 Egyszerűen hatalmas

Méretes darab az új GLE, a tengelytávolsága például 8 centiméterrel kereken 3 méteresre bővült, ami azt jelenti, hogy még több a hely az utastérben. A hátsó ülések 10 centis sínen eltolhatók, most először teljesen elektromosan, akárcsak az elsők. A csomagtartó pedig alapesetben is 825 literes, a hátsó támlák elektromos ledöntésével 2055 literre növekszik a kapacitás.

#3 Gesztusokkal is parancsolhatsz neki

Teljesen új a műszerfal, ezúttal szögletes légbeömlőkkel, a kormánykerék mögött pedig ott a két darab 12,3 colos színes képernyőből álló szélesvásznú műszeregység. Az A-osztály után ebben is az MBUX intelligens rendszer dolgozik, hangfelismeréssel és ezúttal gesztusvezérléssel is, a vezető elé nagyméretű head-up display is került.

A fedélzeti asszisztens arra is képes, hogy a csuklónkon viselt Garmin eszköz jeleiből következtessen a hangulatunkra, aszerint állítja be a kényelmi funkciókat.

#4 Mild hibrid rendszerrel jön

Műszaki téren is újdonságot hoz az autó, az elsőként bemutatott GLE 450 4Matic háromliteres, soros hathengeres benzinmotorja 367 lóerőre és 500 Nm nyomatékra képes, amit a 48 voltos mild hibrid rendszer 22 lóerős és 250 Nm nyomatékú elektromotorja egészít ki, a váltó kilencfokozatú. A későbbiekben nyolchengeres benzines, dízel és plug-in hibrid is érkezik a kínálatba.

#5 Elhagyhatod vele a járt utat

A 48 voltos rendszer a légrugós futóművel is kapcsolatban van, ezzel pedig egyenként képes szabályozni a kerekek vezérlését a GLE. Az összkerékhajtást 0-100 százalék közt tudja variálni az első és hátsó kerekek közt, ami a felező fokozattal együtt a kategóriában elvárt terepjáró-képességekkel ruházza fel, vagyis bátran letérhetsz vele az aszfaltról.

#6 Tudja még a mentősávot is

Nem lenne Mercedes a GLE, ha ne látták volna el rengeteg vezetéstámogató rendszerrel: az autó önállóan tartja a sávot és a távolságot, és fékez is, ha szükséges. Újdonság, hogy a dugóban araszoló asszisztens az autópályán önmaga képes a sáv szélére húzódva kialakítani a mentősávot.

Az alabamai gyárban készülő új GLE 2019 elején jön a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

Bemutatták az elektromos autók Mercedesét, itt az EQC

408 lóerővel és legalább 400 kilométeres hatótávval jön.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés