Bemutatta a GLE legújabb generációját a Mercedes-Benz, a korábban ML néven ismert modell pedig jobb formában van, mint valaha. A műszaki tartalmával, helykínálatával és szolgáltatásaival is a kategória élére ugrott a németek SUV-je.

1997-ben kategóriát teremtett az ML néven bemutatott szabadidő-terepjáró, amit 2015-től az egységes típusjelölés jegyében GLE néven forgalmaznak. A kifutó modell még az egyik utolsó olyan típus volt a Mercedesnél, amit nem a márka jelenleg aktuális dizájnirányzata szerint terveztek, de az újdonság változtat ezen, és jobban néz ki, mint valaha. Mindent elmondunk, amit tudni érdemes róla.

#1 Példásan áramvonalas

Megvan rajta minden, amitől Mercedesnek ismered fel, a markáns hűtőmaszk a hatalmas emblémával, és ott vannak az ML óta ismert jellegzetességek is, mint a széles C-oszlop és a látszólag az autó oldalára ráforduló hátsó szélvédő. A legalább 18, de akár 22 colos kerekein, teljesen LED-es fényszóróival meggyőző jelenség az új GLE.

A GLE formája nemcsak tetszetős, addig simogatták a formát, amíg a légellenállási együtthatóját 0,32-ről 0,29-re szorították le, ami példás érték az SUV-k között.

#2 Egyszerűen hatalmas

Méretes darab az új GLE, a tengelytávolsága például 8 centiméterrel kereken 3 méteresre bővült, ami azt jelenti, hogy még több a hely az utastérben. A hátsó ülések 10 centis sínen eltolhatók, most először teljesen elektromosan, akárcsak az elsők. A csomagtartó pedig alapesetben is 825 literes, a hátsó támlák elektromos ledöntésével 2055 literre növekszik a kapacitás.

#3 Gesztusokkal is parancsolhatsz neki

Teljesen új a műszerfal, ezúttal szögletes légbeömlőkkel, a kormánykerék mögött pedig ott a két darab 12,3 colos színes képernyőből álló szélesvásznú műszeregység. Az A-osztály után ebben is az MBUX intelligens rendszer dolgozik, hangfelismeréssel és ezúttal gesztusvezérléssel is, a vezető elé nagyméretű head-up display is került.

A fedélzeti asszisztens arra is képes, hogy a csuklónkon viselt Garmin eszköz jeleiből következtessen a hangulatunkra, aszerint állítja be a kényelmi funkciókat.

#4 Mild hibrid rendszerrel jön

Műszaki téren is újdonságot hoz az autó, az elsőként bemutatott GLE 450 4Matic háromliteres, soros hathengeres benzinmotorja 367 lóerőre és 500 Nm nyomatékra képes, amit a 48 voltos mild hibrid rendszer 22 lóerős és 250 Nm nyomatékú elektromotorja egészít ki, a váltó kilencfokozatú. A későbbiekben nyolchengeres benzines, dízel és plug-in hibrid is érkezik a kínálatba.

#5 Elhagyhatod vele a járt utat

A 48 voltos rendszer a légrugós futóművel is kapcsolatban van, ezzel pedig egyenként képes szabályozni a kerekek vezérlését a GLE. Az összkerékhajtást 0-100 százalék közt tudja variálni az első és hátsó kerekek közt, ami a felező fokozattal együtt a kategóriában elvárt terepjáró-képességekkel ruházza fel, vagyis bátran letérhetsz vele az aszfaltról.

#6 Tudja még a mentősávot is

Nem lenne Mercedes a GLE, ha ne látták volna el rengeteg vezetéstámogató rendszerrel: az autó önállóan tartja a sávot és a távolságot, és fékez is, ha szükséges. Újdonság, hogy a dugóban araszoló asszisztens az autópályán önmaga képes a sáv szélére húzódva kialakítani a mentősávot.

Az alabamai gyárban készülő új GLE 2019 elején jön a kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

Bemutatták az elektromos autók Mercedesét, itt az EQC

408 lóerővel és legalább 400 kilométeres hatótávval jön.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés