Nemcsak Verstappen növelte előnyét Hamiltonnal szemben, de a Red Bull hátránya is egy pontra csökkent a konstruktőrök között.

Meglepetésre a Mercedes szerezte meg az első sort a Mexikói Nagydíj időmérőjén, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton mögött azonban már a papíron a pálya favoritjának számító Red Bull következik sorrendben a vb-éllovas Max Verstappen harmadik és Sergio Pérez negyedik helyével. Az kvalifikációt követően – alkatrészek cseréje miatt kiosztott büntetések után – változott rajtsorrend, ami a futam kezdetekor így nézett ki:

Izgalmasan indult a Mexikói Nagydíj, ugyanis a rajtot követően a Valtteri Bottas, Lewis Hamilton és Max Verstappen alkotta első hármas teljesen egymás mellett haladva érkeztek meg az első kanyarhoz, utóbbi külső íven elképesztően rövid féktávon vette be azt, ezzel sikerült megelőzni a Mercedeseket, vagyis a holland rögtön a futam elején az élre állt. Közben Daniel Ricciardo megpöckölte Bottast, aki megforgott és a pole-ból hirtelen az utolsó helyen találta magát. A finn legalább túlélte a rajtot, Cunoda Júki és Mick Schumacher viszont nem, mindketten kiestek, amikor szendvicsbe szorították Esteban Ocont – mindez így nézett ki:

Verstappen az élen haladva gyorsan elhúzott a mezőnytől, 8 másodperces előnye Hamiltonnal szemben pedig csak tovább nőtt, miután első és egyben utolsó kerékcseréjéről visszajött – ekkor a 31. körben jártunk.

A 42. körben aztán a Mercedes megkoronázta Bottas futamát: a finn a 11. helyről már másodszor ment ki a bokszba, a bal első gumija azonban csak nehezen jött le, amivel 8, de inkább 9 másodpercet bukott a finn – ezzel el is úsztak a pontszerzős álmai:

A holland viszont megállíthatatlan volt, ráadásul a 71 körös futam hajrájára csapattársa, Pérez is megérkezett Hamiltonra, a második helyért viszont nem sokáig harcoltak egymással, a mexikói – vagyis a Red Bull – inkább a biztos harmadik helyet választotta.

A Mexikói Nagydíjat végül Verstappen magabiztosan nyerte, Hamilton és a hazai pályán versenyző Pérez előtt

– ezzel a holland nemcsak tovább növelte előnyét (19 pontra) a hétszeres világbajnokkal szemben, de ő lett az első F1-es pilóta, aki háromszor nyert a mexikóvárosi pályán.

Persze az sem elhanyagolható, hogy a Red Bull is sokat hozott a Mercedesen, hiszen szerencsétlen Bottast végül csak a 15., azaz nem pontszerző helyen ért célba – a konstruktőri címvédő előnye így már csak egyetlen pont az osztrák istállóval szemben (478,5 pont vs. 477,5 pont).

Jövő héten Brazíliában folytatódik a szezon, és ne feledd, már a pénteki napon izgalmakra lehet számítani, hiszen Interlagosban rendezik meg a szezon harmadik és egyben utolsó sprintfutamos versenyhétvégéjét.

Eközben...

Ha úgy van, Hamilton kiütközi a pályáról Verstappent a világbajnoki címért

Nem mi, mondjuk, hanem a Mercedes csapatfőnöke – láttunk már ilyet Sennától és Schumachertől is.

Úgy tűnik, Hamilton pszichológiai hadviselésbe kezdett Verstappen ellen

Mindent bevet Hamilton, ami nem is csoda, hiszen öt futammal a vége előtt 12 pont a hátránya a hollanddal szemben.

Hamilton reagált Toto Wolff kijelentésére: Én a helyes módon szeretnék nyerni

A rekordot jelentő nyolcadik világbajnoki címét tisztességes úton akarja bezsebelni a brit.

(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés