Hosszú kihagyás jön a Formula–1-ben.

Az idei Formula–1-es szezon rekordhosszúságúra nyúlik a 24 futamával, éppen ezért a szingapúri versenyhétvége és az Amerikai Nagydíj közé egy négyhetes szünetet vezettek be. Ez az úgynevezett „őszi szünet” hasonlóan hosszú, mint a nyári szünet, ám van egy lényeges különbség:

míg augusztusban a csapatoknak két hétre kötelezően le kell állítaniuk a gyárakat és minden fejlesztést, az őszi szünet alatt ez nem kötelező

– tehát a csapatok tovább dolgozhatnak autóikon, ami akár teljesítménynövekedést és így versenyelőnyt is jelenthet számukra.

Bár a figyelem már nagyrészt a 2025-ös autók fejlesztésére irányul, az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címért folyó szoros küzdelem miatt még mindig van tétje a szezonnak, ezért a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint az őszi szünet akár egy „fegyverkezési versenyt” is elindíthat a mezőnyben az elkövetkező hetekben.

A szezon végén két tripla versenyhétvégét is láthatunk majd, vagyis az őszi szünet nem feltétlenül a pihenésről hanem a felkészülésről szól majd az idény hajrájára.

(Forrás: Planetf1.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Az F1-versenyzők együtt mennek neki az FIA-nak Verstappen büntetése miatt

Günther Steinert még dicsőítették emiatt, de úgy tűnik, megváltozott az álláspontjuk.

Meglepő nagyágyú lehet Verstappen utódja vagy csapattársa

Egyre nagyobb a kísértés a Red Bullnál, hogy ismét házon kívülről igazoljon pilótát.

Verstappen már meg is állapodott a Mercedesszel?

2026-tól csatlakozhat a Mercedeshez.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Másképp különleges a megújult Citroën C4 és C4 X

A volvós, aki nem hagyta magát terelgetni az M7-esen, inkább áttört a táblákon, és ment szembe a forgalommal

Aranyos és szeles a megújult MINI Cooper Cabrio

További cikkeink a témában