Az A-osztály és a CLA eddig is a belépőt jelentette a Mercedes-AMG világába, ám a háromszáz lóerős kivitel után itt van a jóval izmosabb A 45 és CLA 45, ami a valaha készült legnagyobb teljesítményű négyhengeres motort kapta.
Az új A-osztály és a CLA, de még annak Shooting Brake változata is megjelent már a 35 AMG kivitelben, ahol a kétliteres, turbós négyhengeres 306 lóerőre képes.
A Mercedesnél azonban már akkor megígérték, hogy ennél lesz feljebb, és most leleplezték a kompakt sportmodellek kiélezettebb változatát, olyan erős motorral, amilyen még nem volt a piacon.
Az A 45 és a CLA 45 a kétliteres, négyhengeres motor 387 lóerős, 480 Nm nyomatékú változatát kapta, amivel csak egy kicsivel erősebbek az elődmodellnél. De lassúnak így sem nevezheted őket,
a nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval és az összkerékhajtással az A-osztály kereken 4 másodperc alatt gyorsul százra,
a CLA is csak egy tizeddel több idő alatt, a végsebességük 250 km/óra.
A Mercedes-AMG közben elkészítette a világ legerősebb sorozatgyártású négyhengeres motorját is.
Az A 45 S és a CLA 45 S már ezt a 421 lóerőre és 500 Nm nyomatékra képes erőforrást kapja, amivel 3,9 másodpercre, a CLA esetén 4 másodpercre rövidül a százas sprint, és 270 km/órára tolódik ki a végsebesség. Az utóbbi egyébként feláras opció a 387 lóerős modelleknél.
A legkisebb AMG Mercedesekben is minden megvan, amiért rajongani lehet,
széria a rajtautomata, és drift mód is van, amivel a motor ereje egyenesen a hátsó kerekekre jut, és nem lesz nehéz gumicsíkokat rajzolni. A kipufogórendszerbe pedig olyan szelepet építettek, amivel az alapból is morgós hangot még tovább tudod fokozni.
Az új A 45 és CLA 45 nem ismerhető félre, a szerényebb teljesítményű kiadásokkal szemben
a függőleges osztású Panamericana hűtőmaszkot kapták meg,
és a sárvédőkön is szélesítettek. A kerekek alapból 18, az izmosabb modellen 19 colosak, az utasteret sárga cérnával díszítették, az S változatot pedig a piros féknyergekről ismerheted fel.