Bemutatkozott a negyedik generációs Ford Focus, amely nemcsak teljesen új formát, hanem még több modern felszerelést kapott, miközben megtartotta a típus jellegzetességeként ismert remek vezethetőségét. Mindent elmondunk, amit tudni érdemes róla.

Minden idők legtökéletesebb és legfejlettebb technológiájú Fordjának ígéri az új generációs Focust a gyártó, amire érdemes odafigyelni, hiszen ezzel ismét a kategória élvonalába léphet a márka. A formavilága és a lemezek alatti technika is új, a kínálatában pedig még több érdekes felszerelést találsz. Nézzük, mire számíthatunk az új Focustól!

Sokkal jobban néz ki

Az előző generáció a bemutatásakor nem aratott osztatlan sikert, a formáját később a félidős ráncfelvarrással tette rendbe a Ford. Most várhatóan nem lesz szükség ilyesmire, mert az új Focus már az elejétől fogva nagyon jól néz ki. Az arányai is megváltoztak, atletikusabb lett a kiállása, a hosszú motorházfedelével és a széles, alacsony hűtőmaszkjával karakteres megjelenésű, továbbá az elődjénél nagyobb kerekek és széles hátsó lámpák is jobban állnak neki.

Még többféle változatban jön

Nem húzta el a kínálat bemutatását a Ford, rögtön leleplezte a Focus összes változatát. Az ötajtóson kívül természetesen ott a kombi, és bár készül majd belőle négyajtós is, még nem biztos, hogy az is eljut hozzánk. Az új Fiesta mintájára a Focus is többféle kivitelben lesz rendelhető, így a hagyományos Ambiente, Trend és Titanium mellett ott lesz a sportos ST-Line, a szabadidős Active és az elegáns Vignale is.

Az ST-Line futóművét egy centivel leültették, az ötajtósként is kínált Active ugyanakkor három centivel magasabbra került, műanyag burkolatokat és fémszínű védőborításokat kapott, a Vignale pedig rácsos hűtőmaszkjáról és bőrbe varrt utasteréről ismerhető fel.

Belül tágas és átlátható

A méretei alapjában véve nem változtak, az ötajtós 4,34 méter, a kombi 4,67 méter hosszú, de a tengelytávolság 53 milliméterrel nőtt, ami érezhető az utastér helykínálatán is. A hátsó utasok lábtere öt centivel nőtt, és hat centivel szélesebb a belső tér vállban is.

A jobb helykihasználás a csomagtartó méretét is növelte. Még nem árulta el a Ford, hogy mekkora az ötajtósé, de az egy mozdulattal síkba dönthető ülésekkel a kombi raktere 1516-ról 1650 literesre nőtt, a hossza ilyenkor 17,5 centivel nagyobb. A műszerfala igényesebb, és egyszerűbben átlátható, mint a korábbiak, kevés kapcsolóval, és középen a 8 colos érintőképernyővel.

Vezetni emlékezetes lesz

Az első Focus óta mindenki tudja, hogy a típus futóműve példaként állítható a riválisok elé, és ez az új generációnál sem lesz másként. A Fordnál ennek érdekében teljesen új hátsó felfüggesztést fejlesztettek, eltérő hosszúságú lengőkarokkal, és egy új segédkerettel, ami még kezesebbé teszi.

Ez a modell az első Ford, ami a gyártó új padlólemezére épül, és a tömege ezzel átlagosan 88 kilogrammal kevesebb, mint az előzőé, ezen kívül az ötajtós modellekhez elérhető állítható lengéscsillapítás is választásod szerint sportosabbá vagy kényelmesebbé teszi a vezetést.

Még több vezetési segéd

Minden eddiginél több technológia szolgálja majd a biztonságodat és a kényelmedet az új Focusban. A sáv közepén tartó rendszer és a távolságtartó tempomat már arra is képes, hogy forgalmi dugóban szinte önállóan vezesse autót, a parkoló asszisztens egyedül manőverezi be az autót a helyre, ott van még a vakításmentes távfényszóró, a táblafelismerő, és az európai Fordok közül elsőként a plexire vetítő head-up display. Az ütközést nemcsak a holttérfigyelő és az autonóm vészfékező, hanem a kikerülő asszisztens is segít kivédeni.

Háromhengeres, de jól megy

A motorok kínálata részben ismerős lehet, de vannak új tagjai. Benzinesből például csak háromhengerest kínálnak, a többi Fordban is megtalálható 1.0 Ecoboost 85, 100 és 125 lóerővel jön, a Fiesta ST-ben bemutatott, szintén háromhengeres 1.5 Ecoboost pedig 150 és 182 lóerővel lesz rendelhető, részterhelésnél az egyik henger észrevétlen lekapcsolása segíti elő a takarékosságot. Újak a dízelmotorok, az 1.5 EcoBlue 95 és 120 lóerővel, a 2.0 EcoBlue pedig 150 lóerővel érkezik. Az erősebb változatokhoz nyolcfokozatú automata váltót lehet rendelni, amihez hagyományos váltókar helyett forgókapcsolót adnak.

Online kapcsolat a fedélzeten

A 8 colos érintőképernyőn kezelhető, akár 10 hangszórós B&O Play hangrendszerrel is összekötött SYNC3 rendszer alkalmas az okostelefon-tükrözésre, Android Auto vagy Apple CarPlay segítségével használhatod a mobilod funkcióit. De nemcsak így csatlakozhatsz rá, hiszen fedélzeti wifi is van, amihez legfeljebb tíz készülék kapcsolódhat. A mobilodra letölthető alkalmazással pedig a távolból is megkeresheted, ellenőrizheted, kinyithatod, vagy akár be is indíthatod az autót, bár ez a funkció nálunk várhatóan csak 2020-ban jelenik meg.

A vadonatúj Focus már ennél előbb, még az idén gyártásba kerül a Ford németországi üzemében, hogy nem sokkal később megérkezzen a kereskedésekbe. Utána pedig már csak a még sportosabb ST és RS kiviteleket várhatjuk, amiből a hírek szerint az utóbbi akár 400 lóerős is lehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában