Hogy lehet egy menő kisautó igazán trendi? Nem elég, hogy már nem is kisautó.

Ha leszámítjuk azt ez egyáltalán nem elhanyagolható szempontot, hogy a BMW-féle Minik nagyon élvezetes autók, észrevehetjük, hogy tökéletes divatcikkek. Egy Mini – sőt, a BMW elvárásai szerint: MINI – szép, formás, menő, modern, lehet vele szépségszalonba, edzőterembe és színházba is menni, a fiatal fiatalnak érzi benne magát, az idős kevésbé idősnek, a nő nőiesebbnek, a férfi férfiasabbnak tűnik benne. Nem olcsó, ha pedig igazán testre akarjuk szabni, még drágább lesz.

A hagyományos, háromajtós Mini családi célra annyira ideális, mint a paradicsomszósz a lecsóhoz. Nem arra való, mondhatjuk, de azért nem lenne baj, ha a család és a Mini nem zárná ki egymást (pontosabban a Mini a családot), ugye?

Igen. És mivel a jelenlegi legdivatosabb járműkategória történetesen célszerű is, a Mini szabadidő-autója, a Countryman még talán az eredeti Mininél is divatosabb lett, igazi mázli a gyártónak. Már csak egy módon lehetne a divatos márka divatos kategóriájú járműve divatosabb: ha hibrid vagy elektromos hajtást kapna.

Tessék, ez a Mini Cooper S E Countryman All4.

A nemesien hosszú névből esetünkben az E az érdekes, ami electricet jelent. Ettől még nem villanyautó, csak hibrid: az összkerékmeghajtás is úgy jön ki, hogy a 88 lóerős elektromotor a hátsó, a másfél literes, háromhengeres, 136 lóerős turbós benzinmotor pedig az első kerekeket hajtja, persze egymással szorosan együttműködve.

Az akkuk normál elektromos hálózatból tölthetők, tele akár negyven kilométert is képes kizárólag villanyüzemben gurulni az autó, ezért – egyelőre – jár neki a zöld rendszám Magyarországon, ami, mondanunk sem kell, nagyon divatos.

Már csak az a kérdés: a mindennapokban is jó a Mini E, vagy inkább csak a társadalmi státuszunk és trendérzékenységünk kifejezésére.

224 lóerős rendszerteljesítmény, 6,8 másodperces gyorsulás – kompakt szabadidő-autókhoz képest igazán jó számok, ennek megfelelően lép a Mini is, az élvezetes vezetés azonban csak viszonylagos lehet. Kategóriájában kiemelkedő, az 1,66 tonnás saját tömeg viszont nehezen összeférhető a márkanévvel, egy háromajtós, kisebb, könnyebb, alacsonyabb Mini az autóépítés törvényei szerint mindig jobb lesz.

Abban viszont nem tud hátraülni egy kétlábú felnőtt, és nincs benne eDrive kapcsoló. Az automata állása az alapértelmezés, akkor töltöttség és használati mód szerint vezérli a rendszer a motorokat. A Max eDrive mód a tisztán elektromos, villannyal megy, amíg tud, akár 125-tel is – ha nem elég, bekapcsolódik a benzinmotor is. A Save battery mód értelemszerűen a benzines hajtást használja, a benzinmotor tölti az akkukat, hogy például városba érve autózhassunk csak elektromosan.

Még két generáció, és a középső kerek kijelző átmérője biztosan nagyobb lesz, mint a kormánykeréké (ha lesz akkor olyan az autókban), most még valamivel kisebb, de így is uralja a műszerfalat. Akkora, hogy nemcsak a monitor, hanem a hifi kezelőgombjai is beleférnek, alatta ott vannak a légkondi tekerői, és még két sor gomb – vezetés közben kicsit nehéz kiigazodni, aki viszont leragadt a múlt században, és inkább gombokkal akar vezérelni a menüben bolyongás helyett, az szeretni fogja.

Míg a megújult Mini Union Jack-mintájú hátsó lámpái zseniális dizájnhúzások, és remekül sulykolják a kiskocsi brit származását – bár a márka már rég a BMW-é, de ezt most hagyjuk –, az E-Countryman belsejének műanyagjai, csillogó, sötétben cirmosan világító dekorcsíkjai, és a központi műszer több mint felét körülölelő, színváltós LED-csík színváltásai kicsit kigáncsolják a prémiumautós hatást. A tesztautóban ezt a szerencsére nem fekete és nem is túl színes steppelt bőrülések kompenzálták.

A hibrid Countryman pontosan azt nyújtja, amit a vásárlója elvár tőle: SUV-szinten tágas, Mini-szinten divatos, a kategóriánál pedig élvezetesebb és drágább. A megfelelő üzemeltetéssel – gyakori, lehetőleg ingyenes töltéssel és rövidebb távokkal – és ingyenes parkolással lehet vele spórolni, akinek viszont ez a lényeg, annak tudnánk javasolni jó néhány, a majdnem 12 millió forintos alapárú E Countryman és a bő 15 milliós tesztautónál olcsóbb alternatívákat. Ha a vagányság is számít a hibridség mellett, akkor sokkal kevesebbet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában