Nem sokkal a teljesen elektromos hajtású MINI bemutatása után máris megvolt az első bevetése a Cooper SE-nek. A világ legjobb útjának tartott transzfogarasi utat járták be vele, és a fürge villanyautó remekelt a szerpentinen.
Az első teljesen elektromos MINI a Cooper SE, aminek ott voltunk a bemutatóján, hogy minden részletet megtudjunk róla.
A tesztvezetése még hátravan, de a gyáriak addig is elvitték egy olyan helyre, ahová biztosan mi is elindulnánk vele. A transzfogarasi útról van szó, ami azután vált igazán híressé, hogy Jeremy Clarkson a világ legjobb útjának nevezte a Top Gearben.
A túrán kiderült, hogy az elektromos MINI-t mintha csak ide találták volna ki.
A padlóba épített akkumulátorral alacsony a súlypontja, az elöl-hátul 54-46 százalékos súlyelosztása tökéletes, a 184 lóerős és 270 Nm nyomatékú villanymotor pedig olyan fürgén hajtja, hogy nem kívánnál többet. A futóműve és a kormányzása olyan precíz, mint amit a MINI-nél megszoktunk.
Az induláskor 250 kilométeres hatótávot jelzett a MINI, és ugyan az útszakasz csak 90 kilométer hosszú, de tele van meredek részekkel,
a szintkülönbség 1400 méter, és útközben 8,6 százalékos emelkedőt is le kell küzdeni.
A végére még mindig 50 százalék fölött volt az akkumulátor töltöttsége, ami jól mutatja, hogy az elektromos MINI nemcsak városba való – egyszer mi is kipróbálnánk egy olyan úton, mint a transzfogarasi.