Nem sokkal a teljesen elektromos hajtású MINI bemutatása után máris megvolt az első bevetése a Cooper SE-nek. A világ legjobb útjának tartott transzfogarasi utat járták be vele, és a fürge villanyautó remekelt a szerpentinen.

Az első teljesen elektromos MINI a Cooper SE, aminek ott voltunk a bemutatóján, hogy minden részletet megtudjunk róla.

Mennyire jól áll a MINI-nek, hogy elektromos lett!

Megnéztük a BMW i3-nál elérhetőbb elektromos autót.

A tesztvezetése még hátravan, de a gyáriak addig is elvitték egy olyan helyre, ahová biztosan mi is elindulnánk vele. A transzfogarasi útról van szó, ami azután vált igazán híressé, hogy Jeremy Clarkson a világ legjobb útjának nevezte a Top Gearben.

A túrán kiderült, hogy az elektromos MINI-t mintha csak ide találták volna ki.

A padlóba épített akkumulátorral alacsony a súlypontja, az elöl-hátul 54-46 százalékos súlyelosztása tökéletes, a 184 lóerős és 270 Nm nyomatékú villanymotor pedig olyan fürgén hajtja, hogy nem kívánnál többet. A futóműve és a kormányzása olyan precíz, mint amit a MINI-nél megszoktunk.

Az induláskor 250 kilométeres hatótávot jelzett a MINI, és ugyan az útszakasz csak 90 kilométer hosszú, de tele van meredek részekkel,

a szintkülönbség 1400 méter, és útközben 8,6 százalékos emelkedőt is le kell küzdeni.

A végére még mindig 50 százalék fölött volt az akkumulátor töltöttsége, ami jól mutatja, hogy az elektromos MINI nemcsak városba való – egyszer mi is kipróbálnánk egy olyan úton, mint a transzfogarasi.

Ha nem a MINI-vel, akkor ezzel mennénk:

Most a Lamborghini Huracánt járatták meg a transzfogarasi úton

Gyönyörködj a transzfogarasi szerpentinen kanyargó olasz sportkocsikban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában