Nagyon érdekes prototípust építettek a MINI-nél: egy divattervező segítségével csak a legszükségesebb, újrahasznosított és fenntartható anyagokból állították össze a Strip névre keresztelt kisautót.
Nem újdonság, hogy a modern autók tele vannak feleslegesnek mondható extrákkal, ezért a MINI-nél most gondoltak egyet, és építettek egy olyan kisautót, amit tényleg csak a legszükségesebbekkel szerelték fel. A fenntarthatóság is lehet menő, és ennek igazolására egy divattervező, Paul Smith álmodta meg a lecsupaszított MINI-t.
A Strip tulajdonképpen egy elektromos MINI, amit minden felesleges extrájától megszabadítottak.
Még csak le sem festették, a csupasz karosszériaelemekre csupán egy vékony átlátszó lakkozás került, ami a korrózió ellen nyújt védelmet. A horganyzott acéllemezeken meghagyták a csiszolás nyomait, ami különös bájt ad a fémszínű MINI-nek.
A hűtőmaszkot és sárvédőburkolatokat újrahasznosított anyagokból készítették 3D nyomtatással, és jól látható csavarokkal rögzítették,
mintha egyszerűen leszedhetők lennének. A hűtőmaszk és az áramvonalas dísztárcsák plexiből vannak, akárcsak az egész tető, amitől nemcsak világosabb lett a belső tér, de látható maradt a karosszéria kékre festett szerkezete is.
Belül még érdekesebb a MINI Strip, hiszen a teljes műszerfalat áttetsző anyaggal borították, és nincs középen érintőképernyő, helyette a mobiltartóba tett okostelefonunkat használhatjuk. A műszerfalat és az ajtók tetejét parafa borítja,
még a napellenzők is ebből az újrahasznosítható természetes anyagból készültek, ami ráadásul az akusztikát is javítja.
A tetőkárpit és a padlóborítás teljesen hiányzik, az utóbbit újrahasznosított gumiszőnyeggel fedik, aminek a mintázata a gyártási folyamat eredménye. Az ajtóbelsők helyére hálós borítás került, az ajtófogantyút kötélből font behúzó helyettesíti.
A kormányt szalaggal vonták be, mint az országúti kerékpárokét, a közepén lévő háló alatt még a légzsák is látható.
Paul Smith keze nyomát viselik az autóban elrejtett színes részletek, ettől lesz végképp divatos a Strip, ami természetesen csak egyetlen példányban készült prototípus, nem kerül sorozatgyártásba, de az itt kikísérletezett megoldások segíthetnek abban, hogy ne csak divatosak, hanem fenntarthatóbbak is legyenek a jövő MINI-jei.