Amióta a Peugeot-Citroën konszern megvette az Opelt a General Motorstól, Szentgotthárdon lélegzetvisszafojtva figyelte mindenki, hogy velük vajon most mi lesz.

Ha csúcsra járatják az magyar Opel-féle motorgyárat, nagyjából percenként csusszan le egy-egy kész 1,2 literes, háromhengeres, turbós benzinmotor az új gyártósorról. Ez a motor aztán tucatnyinál is több modellbe kerülhet bele, régebbi és teljesen új típusokba egyaránt (a teljesség igénye nélkül: új Opel Corsa és Peugeot 2008, Citroën C3, Opel Crossland X, Peugeot 2008 és így tovább). Ez pedig azt jelenti, hogy a csütörtöki ünnepélyes gyártósor-indítással végképp eldőlt, amit persze a gyáriak már a gyártásra felkészülés hónapjai során is megnyugatóan biztosra vehettek: a PSA-csoport továbbra is számol Szentgotthárddal, mint gyártóbázissal.

Az új motor és a szentgotthárdi dolgozók női fotóválogatottja

Bolond is volna, ha nem tenné. Igaz, hogy a rendszerváltás után alig három évvel már autókat (F-Astrákat) gyártó, később motorgyárrá alakult üzem már lassan harmincéves, de a csarnokokban a technológia a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően abszolút up-to-date. A szentgotthárdi gyár ráadásul nem egy egyszerű összeszerelőüzem. A magyar gárda nagyon is komoly szaktudást igénylő saját fejlesztésekkel elérte, hogy a gyár számos termelékenységi, kapacitás-kihasználási mutatóban cégen belüli versenytársainál is jobban teljesítsen.

Hozza a targonca az egyik első adagot az 1,2 literes, háromhengeres turbómotorból
Egyebek mellett ezekbe a modellekbe kerül be a magyar motor

Igazából már 2018. márciusa óta zajlik a felkészülés az új (leglábbis Szentgotthárdon új: világszerte már több mint ötmillió 1,2-es háromhengeres PSA-motor elfogyott) motor gyártására. A 38 millió eurós fejlesztés utolsó mozzanata, a próbagyártás pedig tavaly augusztus óta tart. De mégiscsak az a pillanat volt az igazi megkönnyebbülés minden érintett számára, amikor a gyárigazgató, a Külügyi és Külgazdasági Minisztérium delegáltja és a PSA francia küldötte együtt megnyomta a szimbolikus indítógombot. A gyár több mint 800 dolgozóval innentől évi 350 ezer példányt gyárt majd le a 110 vagy 130 lóerős motorból.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés