Ha van egy menthetetlen a Mazdád, amit egyébként imádnál vezetni, akkor Formula–1-es autó még lehet belőle. Szinte hihetetlen, de MX-5-ből készült az Alfa Romeo F1-es versenyautójának replikája.
A világ kedvenc roadstere az MX-5, aminek az első példányai már harminc évesek, ezért megeshet, hogy nem mennek át a műszakin, mert például annyira elrozsdásodtak. De nem kell kidobni őket, mert egy brit műhelyben elképesztő replikát építenek belőle, ami az Alfa Romeo első Formula–1-es versenyautóját idézi.
Az Alfa Romeo 158 a márka legsikeresebb versenyautójának számít, még 1937-ben tervezték, de ezzel indultak az újonnan alakult Formula–1-ben is.
1950-ben Giuseppe Farina, a következő évben Juan Manuel Fangio szerezte meg vele a világbajnoki címet. Az 54 futamból, ahol elindult, 47-et nyertek ezzel az autóval, amit 1,5 literes, nyolchengeres, kompresszoros motorral szereltek.
A replika ötlete Anthony Anstead fejéből pattant ki, akit a Wheeler Dealers és a Master Mechanic című tévéműsorokból ismerhetsz, amikor az egyik epizódban egy ötvenes évekbeli MG-t épített át Formula–1-es autóvá. A Dowsetts Classic Cars néven alapított műhelyében pedig már az MX-5 hajtásláncával szerelik fel a csővázas szerkezetre épített karosszériát.
Az 1,8 literes, négyhengeres motorja után Tipo 184 lett a projekt neve.
Az Alfa Romeo-replika építőkészletként és kész autóként is rendelhető, és annyira nagyon nem is drága, 7500 angol fontot kérnek
az első tíz szettért, ami hárommillió forintnak felel meg. A hozzá hasonló alkotások csak az Egyesült Királyságban helyezhetők forgalomba, de ott elképesztően menő lehet egy ilyet hajtani az utakon.
(Képek: Getty Images, Tipo 184)