Akik ismerik, azok pedig nem nagyon bíznak bennük.

A Magyar Suzuki az Ipsos bevonásával – a 18–60 éves korosztály nemére, korára és lakhelyére vonatkozóan reprezentatív – kutatást végzett az autók biztonsági felszereltségének ismertségéről és megítéléséről. Az eredmény tanulságos.

Az újautó-vásárlók elsősorban (a megkérdezettek 54%-a) az ár, majd a fenntartási költségek (50%) és a funkció (37%) alapján választanak, a biztonság csupán a hetedik szempont (28%). A tájékozott autósok megfontoltan válogatnak a biztonsági extrák között,

balesetmegelőző szerepükben viszont kevesebben hisznek, és nagyon sokan vannak, akik az újítások nagy részét nem is ismerik.

A vevők a légzsákokat (95%), az ABS-rendszert (86%), a gyermekbiztonsági funkciókat (84%), illetve a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető elektronikát (81%) tartják a leghasznosabbnak balesetmegelőzés szempontjából. A márkakereskedők szerint ugyanakkor az edukáció leginkább

az ütközéselkerülő- és megelőző rendszerek, a radaros fékasszisztencia (RBS), illetve elektronikus menetstabilizáló rendszerek esetében lenne hasznos, mert ezeket ismerik a legkevésbé a hazai gépjárművásárlók.

A megkérdezettek – bár fontosnak tartják a vezetéstechnikai kiegészítőket –, többnyire úgy gondolják, hogy az autók biztonsági felszereltsége nem járul hozzá nagy arányban a közlekedés biztonságához. Az nem derült ki sajnos, hogy akkor miért tartják fontosnak.

A Magyar Suzuki közleményében idézik Székely Gyula vezetéstechnikai trénert. Szerinte fontos lenne tudni, mire képes az autó, és azt, hogy a vezető hogyan használhatja ki a legjobban az innovációs lehetőségeket a biztonságos közlekedés érdekében.

„A baleset-ok kutatók megállapították, még ha javul is a technika, a vezetők képzettségi szintjéhez kellene emelni az újításokat. (…) Ami általánosságban elmondható, és ami talán, ha kötelező lenne sem lenne túlzás, az a helyes vészfékezés begyakorlása.

A vezetők nagy többsége nem teljes erővel fékez, és így például a beépített vészfék-asszisztens nem tud segíteni a vezetőnek.

A gáz gyors elengedésével és a fékpedál rendkívül gyors, nagy erejű lenyomásával tud beavatkozni az autó biztonsági szolgáltatása. Egy régi ABS-szel szerelt autó 100 km/h-ról száraz úton megáll 42 méteren. Ma ezt egy vészfék-asszisztenssel szerelt jármű, ha a vezető helyesen cselekszik, megáll 36 méteren.”

Ez is érdekelhet:

Kötéllel rögzítette a hátsó futóművet a vezetőüléshez egy miskolci opeles

De így is annyira imbolygott a kocsi fara, hogy kiszúrták a rendőrök.

(Forrás: Magyar Suzuki)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés