Mindent átírt a Datsun 240Z, amit az amerikai vásárlók a japán autókról gondoltak és most a Nissan Z olyan szexi formában hozza a retrót, hogy nem csoda, ha sokan álmodoznak róla.

Teljesen megváltoztatta a japán autókról alkotott képet a Datsun 240Z, mely távolról sem maga volt az unalmas formába csomagolt takarékosság és megbízhatóság. Hanem egy dögös, hathengeres motorral szerelt sportkupé, amiben az örök élet ígérete mellett ott volt a felejthetetlen vezetési élmény is.

Nem csoda, hogy sokan teljesen beleszerettek és az amerikai vásárlók örömmel fogadták a megfizethető árú kétajtóst, ami remek kezelhetőségével a korábban ismert angol sportautók fölé magasodott.

1969-ben indult a Nissan Z-k története, azóta pedig a hetedik generációnál tart a modell, mely visszatért az eredeti formai jegyekhez.

Ahogyan a világ változott, úgy alakultak a Datsun, majd Nissan név alatt futó Z modellek. A kétüléses sportautóból később négyüléses kupé lett, majd a sorhatos motort felváltotta a V6, turbófeltöltővel vagy nélküle.

Mostanra viszont csak az autózást szerető ínyencek tudják, honnan is ered a Z. Ők viszont éppen ezért nagyon örülhettek annak, hogy a japánok leporolták a Datsun formatervi megoldásait és modern átiratot készítettek belőle.

Mélyen ülő kerek fényszórói, osztott hátsó lámpái vannak és a tetőoszlopról sem maradt le a kerek kitűző - vérbeli Nissan Z.

Ebből a körből azonban kimaradnak az európai vásárlók, akik a 350Z és a 370Z után az először Z Proto, majd 400Z néven futó kupéból maximum HotWheels kisautóval találkozhatnak a boltban.

Első sorozatából mindössze 240 darab készült, melyet villámgyorsan elkapkodtak a rajongók és a befektetők, ahogyan ezt a 21 kilométert futott példányt is, melyet Ausztráliában adtak el több mint 100 ezer ausztrál dolláros áron.

Igazi japán sportautó a Nissan Z Proto, melynek klasszikus felépítése adja az igazi ízét.

Gépházteteje alatt ott a 400 lóerős teljesítményű, VR30DDTT kódú 3,0 literes, V6-os biturbó benzinmotor. Ehhez hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik és hátsókerék-hajtás, teljesen kikapcsolható menetstabilizálóval.

Ikazuchi Yellow nevű élénk sárga színét elegáns ezüst díszléc választja el a fekete tetőtől, a bronz színű kovácsolt Rays könnyűfém felniken pedig Bridgestone Potenza S007 sportgumik feszülnek, hogy legyen mit elkoptatni a hétvégi pályanapon.

Ez is érdekelhet:

405 lóerővel kerül gyártásba a vadonatúj Nissan Z

V6-os biturbó motorral és kézi váltóval! De sajnos van egy rossz hírünk is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

További cikkeink a témában