Mindent átírt a Datsun 240Z, amit az amerikai vásárlók a japán autókról gondoltak és most a Nissan Z olyan szexi formában hozza a retrót, hogy nem csoda, ha sokan álmodoznak róla.

Teljesen megváltoztatta a japán autókról alkotott képet a Datsun 240Z, mely távolról sem maga volt az unalmas formába csomagolt takarékosság és megbízhatóság. Hanem egy dögös, hathengeres motorral szerelt sportkupé, amiben az örök élet ígérete mellett ott volt a felejthetetlen vezetési élmény is.

Nem csoda, hogy sokan teljesen beleszerettek és az amerikai vásárlók örömmel fogadták a megfizethető árú kétajtóst, ami remek kezelhetőségével a korábban ismert angol sportautók fölé magasodott.

1969-ben indult a Nissan Z-k története, azóta pedig a hetedik generációnál tart a modell, mely visszatért az eredeti formai jegyekhez.

Ahogyan a világ változott, úgy alakultak a Datsun, majd Nissan név alatt futó Z modellek. A kétüléses sportautóból később négyüléses kupé lett, majd a sorhatos motort felváltotta a V6, turbófeltöltővel vagy nélküle.

Mostanra viszont csak az autózást szerető ínyencek tudják, honnan is ered a Z. Ők viszont éppen ezért nagyon örülhettek annak, hogy a japánok leporolták a Datsun formatervi megoldásait és modern átiratot készítettek belőle.

Mélyen ülő kerek fényszórói, osztott hátsó lámpái vannak és a tetőoszlopról sem maradt le a kerek kitűző - vérbeli Nissan Z.

Ebből a körből azonban kimaradnak az európai vásárlók, akik a 350Z és a 370Z után az először Z Proto, majd 400Z néven futó kupéból maximum HotWheels kisautóval találkozhatnak a boltban.

Első sorozatából mindössze 240 darab készült, melyet villámgyorsan elkapkodtak a rajongók és a befektetők, ahogyan ezt a 21 kilométert futott példányt is, melyet Ausztráliában adtak el több mint 100 ezer ausztrál dolláros áron.

Igazi japán sportautó a Nissan Z Proto, melynek klasszikus felépítése adja az igazi ízét.

Gépházteteje alatt ott a 400 lóerős teljesítményű, VR30DDTT kódú 3,0 literes, V6-os biturbó benzinmotor. Ehhez hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik és hátsókerék-hajtás, teljesen kikapcsolható menetstabilizálóval.

Ikazuchi Yellow nevű élénk sárga színét elegáns ezüst díszléc választja el a fekete tetőtől, a bronz színű kovácsolt Rays könnyűfém felniken pedig Bridgestone Potenza S007 sportgumik feszülnek, hogy legyen mit elkoptatni a hétvégi pályanapon.

Ez is érdekelhet:

405 lóerővel kerül gyártásba a vadonatúj Nissan Z

V6-os biturbó motorral és kézi váltóval! De sajnos van egy rossz hírünk is.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés