Nem meglepetés, hogy a prototípus sikere után a Nissan gyártásba adja a Z új generációját, ami minden eddiginél dögösebb és erősebb lett, de sajnos van egy rossz hírünk is.

A hatvanas évek vége óta íródik a Nissan-sportautók története. A Z első generációja még Datsun néven jelent meg, a legutóbbit pedig 2009-ben mutatták be, ezért itt volt az ideje, hogy utódot kapjon a 370Z.

Fantasztikus formában támad fel a Nissan Z

Végre egy igazi klasszikus sportkocsi! De nem nekünk.

A Nissan éppen egy éve leplezte le az új Z prototípusát, és akkor azt írtuk, hogy ebben a formában akár gyártásba is kerülhetne.

A koncepció sikere után a Nissan tényleg gyártásba adja a sportautót, aminek a neve egyszerűen Z lett.

A modern retró formát annyira eltalálták, hogy változatlanul válik valóra, és az elődök minden szériájából van benne valami. A fényszórók kerek kontúrja és a motorháztető domborítása a 240Z-t eleveníti fel, a szögletes hűtőmaszk a 350Z-ről is származhatna, a hátsó lámpák a 300ZX-ét idézik.

A 4,38 méter hosszú japán sportautó búcsút intett a szívómotornak, és a 300ZX után ismét turbós technikára váltott.

Az elődje 3,7 literes V6-osát az Infinitiből ismerős 3 literes biturbó V6-osra cserélték, ami 405 lóerőre és 475 Nm nyomatékra képes. A teljesítménye 50 lóerővel több, mint az elődje Nismo változatában, de a gyorsulási adatokat egyelőre nem árulták el.

A váltó alapból hatfokozatú kézi, és a motor természetesen a hátsó kerekeket hajtja,

opcióként kérhető kilencfokozatú automata sebességváltó is. A jobban felszerelt Performance modellhez jár a rajtautomata és a mechanikus önzáró differenciál, mint ahogyan a 19 colos Rays könnyűfém kerekek sportosabb futóművel, nagyobb féktárcsákkal és piros féknyergekkel.

A retró stílusa ellenére a Nissan Z belső tere teljesen naprakész,

a műszereket 12,3 colos kijelző vetíti, a középen lévő érintőképernyő alapól 8 colos, a Performance modellen 9 colos, és Bose hifi is jár hozzá. A legújabb vezetéstámogató asszisztensek sem maradtak ki, mint az autonóm vészfékező, a holttérfigyelő vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.

Az új Nissan Z alapból fantasztikusan néz ki, de a bevezetése alkalmából rendelhető a Proto Spec limitált széria,

aminek a stílusa még inkább hasonlít az egy évvel ezelőtti tanulmányautóra. A Rays kerekei bronzszínűek, sárga féknyergekkel, sárgával díszített kárpitokkal. A Proto Spec az eredeti ősére utalva 240 példányban készül.

Most pedig mondjuk a rossz híreket: a Nissan egyáltalán nem tervezi az új Z európai forgalmazását.

A sportautó-eladások visszaesésével és az emissziós normák szigorodásával sajnos nem lenne értelme nálunk is bevezetni a típust. Reméljük, hogy azért néhány példány így is eljut az európai utakra, a legenda folytatása ugyanis nagyon ígéretes lett.

Ez is érdekelhet:

Levett a lábunkról az Italdesign által tervezett Nissan GT-R

Kész az első végleges példány, meg is mutatták.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés