Nem meglepetés, hogy a prototípus sikere után a Nissan gyártásba adja a Z új generációját, ami minden eddiginél dögösebb és erősebb lett, de sajnos van egy rossz hírünk is.
A hatvanas évek vége óta íródik a Nissan-sportautók története. A Z első generációja még Datsun néven jelent meg, a legutóbbit pedig 2009-ben mutatták be, ezért itt volt az ideje, hogy utódot kapjon a 370Z.
A Nissan éppen egy éve leplezte le az új Z prototípusát, és akkor azt írtuk, hogy ebben a formában akár gyártásba is kerülhetne.
A koncepció sikere után a Nissan tényleg gyártásba adja a sportautót, aminek a neve egyszerűen Z lett.
A modern retró formát annyira eltalálták, hogy változatlanul válik valóra, és az elődök minden szériájából van benne valami. A fényszórók kerek kontúrja és a motorháztető domborítása a 240Z-t eleveníti fel, a szögletes hűtőmaszk a 350Z-ről is származhatna, a hátsó lámpák a 300ZX-ét idézik.
A 4,38 méter hosszú japán sportautó búcsút intett a szívómotornak, és a 300ZX után ismét turbós technikára váltott.
Az elődje 3,7 literes V6-osát az Infinitiből ismerős 3 literes biturbó V6-osra cserélték, ami 405 lóerőre és 475 Nm nyomatékra képes. A teljesítménye 50 lóerővel több, mint az elődje Nismo változatában, de a gyorsulási adatokat egyelőre nem árulták el.
A váltó alapból hatfokozatú kézi, és a motor természetesen a hátsó kerekeket hajtja,
opcióként kérhető kilencfokozatú automata sebességváltó is. A jobban felszerelt Performance modellhez jár a rajtautomata és a mechanikus önzáró differenciál, mint ahogyan a 19 colos Rays könnyűfém kerekek sportosabb futóművel, nagyobb féktárcsákkal és piros féknyergekkel.
A retró stílusa ellenére a Nissan Z belső tere teljesen naprakész,
a műszereket 12,3 colos kijelző vetíti, a középen lévő érintőképernyő alapól 8 colos, a Performance modellen 9 colos, és Bose hifi is jár hozzá. A legújabb vezetéstámogató asszisztensek sem maradtak ki, mint az autonóm vészfékező, a holttérfigyelő vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.
Az új Nissan Z alapból fantasztikusan néz ki, de a bevezetése alkalmából rendelhető a Proto Spec limitált széria,
aminek a stílusa még inkább hasonlít az egy évvel ezelőtti tanulmányautóra. A Rays kerekei bronzszínűek, sárga féknyergekkel, sárgával díszített kárpitokkal. A Proto Spec az eredeti ősére utalva 240 példányban készül.
Most pedig mondjuk a rossz híreket: a Nissan egyáltalán nem tervezi az új Z európai forgalmazását.
A sportautó-eladások visszaesésével és az emissziós normák szigorodásával sajnos nem lenne értelme nálunk is bevezetni a típust. Reméljük, hogy azért néhány példány így is eljut az európai utakra, a legenda folytatása ugyanis nagyon ígéretes lett.