Az Euro NCAP töréstesztjén látottnál jóval gyorsabban mozgott az a Nissan Leaf, amit a német Dekra intézet csapott egy oszlopnak. A kísérlet azt mutatja, hogy az elektromos autók legalább olyan biztonságosak, mint a benzinesek.
A Dekra a 2010-ben bemutatott, és 2017-ig gyártott előző generációs Nissan Leafet tette alaposan próbára a legújabb töréstesztjén. Szándékosan nem a legújabb típust választották, ebből a szériából is elég sok fut az utakon ahhoz, hogy kíváncsi legyél, mennyire biztonságos. Az Euro NCAP még 2012-ben törte össze ezt a típust, akkor öt csillagot szerzett.
Az Euro NCAP módszere eltérő volt, akkor egy deformálódó akadályt ütköztettek 50 km/órával az álló Leaf oldalának, a Dekra azonban előbb egy 60, majd egy 75 km/órával sodródó autót csapott neki egy masszív oszlopnak.
Ilyen tempó simán előfordul az utakon, és az oszlop elég mély nyomot hagyott az autóban, gyakorlatilag mindent összegyűrt maga körül.
Egy másik teszten orral rohant az oszlopnak a Leaf, és míg az Euro NCAP-nál 64 km/órával végzik a frontális töréstesztet, addig a Dekra 84 km/órára gyorsította fel a Nissant.
Az eredmény itt is megdöbbentő, de az intézet szakértője hozzátette, egy belsőégésű motoros autó is éppen így tört volna.
A kísérlet szerint egy ilyen elektromos autó nem veszélyesebb a benzinesnél, az akkumulátor időben áramtalanított, és nem ütött ki tűz egyik esetben sem.