A GM teljesen megkergült: a cuki, jó árú, kívánatos villanyautókat Európában továbbra sem kínálja, de bezzeg Corvette-et lehet kapni.
A General Motors az első generációs, még hibrid Opel Ampera után lelépett az európai piacról, majd Amerikában olyan elektromos autót készített, ami biztos sikerre lett volna ítélve a nyugati és északnyugati EU-s piacokon. A logika mögött bizonyára vannak racionális üzletpolitikai érvek is, de hétköznapi autóvásárlói ésszel elég nehéz felfogni, hogy miért nem lehet nálunk Boltot kapni.
Pláne most, hogy a felfrissített Bolt olcsóbb is lett és készült belőle egy SUV-változat is, amihez még új hárombetűs autós rövidítést is kreált a gyártó: Chevrolet Bolt EUV, azaz Electric Utility Vehicle. A Bolt EUV egyetlen karosszériaeleme sem azonos a Boltéval. A kis SUV 15 centivel hosszabb az alapjául szolgáló modellnél, a hátsó lábtér hét és fél centivel hosszabb.
Mindkét autóban 65 kWh-s akkumulátor és 200 lóerős, 360 Nm leadására képes villanymotor dolgozik. A GM előzetesen közölt, becsült értéke szerint még a testesebb Bolt EUV is képes 400 kilométer feletti hatótáv elérésére egy feltöltéssel. A garancia ez elektromos hajtáslánc elemeire 8 év vagy 160 ezer kilométer (pontosabban 100 ezer mérföld). A töltés az alapmodellben váltóáramról 240 voltos konnektorból vagy wallboxról 7,2 kW-tal, felárért 11 kW-tal mehet.
Az egyenáramú gyorstöltés maximális teljesítménye tudomásunk szerint nem változott, maradt 50 kW, de a GM a minden villanyautóra jellemző hullámzó töltési teljesítmény miatt nem is ezt az adatot szerepelteti a műszaki adattáblában. Inkább azt mondják, hogy a kocsi DC villámtöltőről félóra alatt úgy 95 (Bolt EUV) illetve 100 (Bolt) mérföldre elegendő energiát tud magába szippantani. Nem valami egzakt adat, de a DC gyorstöltés tényleg nem is egy egzakt történet egyik villanyautónál sem.
A műszerfalon 8 collos képátlójú virtuális műszeregység és 10,2 collos érintőképernyő világít, a fizikai kezelőegységek számát pedig a minimumra szorította a GM. De sebaj, a vezetőnek (néha) lesz ideje a menüvel vacakolni a könnyen, gyorsan kezelhető klasszikus rádió- vagy klímagombok odapillantás nélkül is gyorsan letudható nyomkodása helyett. A Chevrolet Bolt EUV ugyanis az első Chevy, amelybe rendelhető lesz a Super Cruise 1 nevű önvezető technológia, mellyel bizonyos útszakaszokon a kocsi ténylegesen képes lesz teljesen vezetői beavatkozás nélkül közlekedni. Viszont ez még mindig csak 2-es szintű önvezetés ("hands off"): a sofőr tekintetét kamera figyeli és ha az autó úgy értékeli, hogy a vezető túl sokáig néz máshová, mint előre, hang- és fényjelzésekkel kéri, hogy továbbra is az utat figyelje, hátha be kell avatkoznia ebbe a van-is-nincs-is önvezetésbe.
Divatos villanyautós szolgáltatás az egypedálos vezetés, vagyis hogy a vezető a gázpedál felengedésére változtatható erősségű visszatöltéssel olyan határozott lassulást állíthasson be, mely mellett szinte soha nem kell átlépni a fékpedálra autózás közben. Az új Boltok már ezt is tudják.
A 2021-es Bolt EV ötezer dollárral olcsóbb lett a modellfrissítés előtti változatnál. Induló ára mindenféle támogatás vagy kedvezmény nélkül 31.995 dollár és 30 cent (jól kiszámolták!), az új Bolt EUV ennél kétezer dollárral többe kerül. Ez forintban 9,45 illetve 10,04 millió lenne - a kocsik mérete, teljesítménye mellett ez kiváló ár-érték arányt jelentene a mi piacunkon. (A Peugeot 208 elektromos változata 11,5, az e-2008 12,9 millióról indul kedvezmények nélkül.)