Ezzel a hangzatos szlogennel tolja meg a német cég a régi-új Astráját, ami egyébként nem túlzás, ám nem a sebesség- és nyomatékőrülteknek kedveznek ezzel. Hanem a zöldeknek. Íme az ökoérzékeny Astra.
A minden idők leghatékonyabb Astrája szólam azt jelenti ebben az esetben, hogy
akár 21 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki elődjénél.
Az összesen hétféle hajtómű-kombináció közül öt alatta marad a mágikus 100 g/km határnak.
Az Opel tehát egy faceliftes, környezetre szenzitívebb Astrát mutatott be, és meggyőződésük, hogy
a teljesen új motorgenerációval és az újonnan fejlesztett váltóműveivel hasítani fognak a kompakt kategóriában.
A facelift, vagyis az ún. ráncfelvarrás csak jól hangzik, de nem történt látványos változás, kizárólag a fanatikus Astra-rajongóknak tűnik fel a változás. Nem tudom, van-e olyan.
Ebben az esetben a hűtőmaszk kapott egy díszbajuszt, ami alapesetben króm, de kérheted feketében is, akkor végképp nem észrevehető. Így már sokkal jobban hasonlít egy Insigniához. Ezen kívül áramvonalasabbá tették az Astrát, itt-ott húztak rajta.
A szélcsatornában egyébként valóban látványos és intenzív fejlesztési munka folyt: 0,26-os légellenállási alaktényezővel a Sports Tourer a világ egyik legáramvonalasabb kombija lett, az ötajtós pedig a lejtőshátú kompaktok kategóriáját vezeti.
Aerodinamikában az Astra a kapható autók legjobbjai közé tartozik.
Belülről jobban érzékelhetőek az újítások, a digitális műszerfal menő lett, a központi kijelző képe pedig szép és feltűnően gyors. Vagy néhány plusz extra is, mint például a vezeték nélküli telefontöltés, ami egy ritka praktikus telefontartó is egyben, így nem billeg, nem csúszkál összevissza a telónk. Szerencsére az ülésekhez nem nyúltak, továbbra is ultrakényelmesek, ezen felül fűthetőek-hűthetőek.
Jobban ráfeküdtek a digitalizálásra, például az új – opcionális – csúcstechnikájú front- és tolatókamerával. Az új frontkamera kisebb lett, de gyorsabb processzorával jobban teljesít az eddiginél, már felismeri a gyalogosokat is. Az új Multimedia Navi Pro infotainment-rendszerhez kapcsolódó digitális tolatókamera élesebb képet mutat. Ez az Astra teljesen Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis lett, utóbbit élesben próbáltuk és döccenésmentesen működött is.
Az igazi újítás a motorháztető alatt érkezett:
új, saját, tehát nem Peugeot-s, fejlesztésű háromhengeres dízel- és benzinmotorok kerültek az Astrába.
Ezek 105 és 145 lóerő közötti teljesítményszint között kaphatóak, és a legfontosabb vezérelv, akárcsak az aerodinamikával, a CO2-t kibocsátás csökkentése volt. Ennek érdekében a vákuumos rásegítésű fék helyére elektromos fékrendszer került, és az új Astrához további opcióként jön hozzá az extra takarékos LED-fényszóró is, mindössze 13 watt fogyasztással. Még ezzel is valamivel kevesebb szén-dioxidot küld a világba.
Az új Astra valamennyi alumíniumépítésű, Start/Stop funkcióval ellátott motorja már most teljesíti a jövőbeni Euro 6d normát.
A motorok mellett pedig új váltókat is kapott a gép: háromféle váltót is kínál a márka:
- a hatfokozatú manuálist,
- a lágyan kapcsoló, csökkentett súrlódású kilencfokozatú automatikust,
- illetve a fokozatmentes CVT-t.
Már az alapmotorokhoz is hatfokozatú sebességváltó jár.
Menetpróba
A Frankfurt melletti erdőkbe szervezett menetpróbán mi le is csaptunk rögtön utóbbira, ami egy csodaszép kék járgányban öltött testet. Az 1,4-es, háromhengeres gép ezzel a fokozatmentes váltóval izgalmas párosításnak tűnt, és nem is csalódtunk, azonban itthon aligha ez lesz a legnépszerűbb. Értelemszerűen az árcédula ezen lesz a legbarátságtalanabb, ugyanakkor a fokozatmentes váltónak sincs itthon túl nagy hagyománya.
Ez a kék Astra azonban érezhetően a világ végére is elvitt volna, annyira masszívan össze volt rakva, amennyire egy Opeltől nem várnád. Nem zörög, nem kattog sehol, a menetzaj gyakorlatilag nulla, persze amikor rágyorsítasz, a fokozatmentesség miatt azért fel-felhördül a motor. Bár azt gondoltuk, ennél jobban fog erőlködni, egészen jól működött az új fejlesztés.
A hegyekben kell is ez a 145 lóerő, különösebben nem vergődött, ez leginkább akkor derült ki, amikor átültünk a kistestvérbe, az 1,2-es, 110 lovas kéziváltósba. Ő nem kedvelte annyira a hegyeket, oda ez az erő és nyomaték kevés volt, ennek a kigyorsításoknál mindig hangot is adott.
Magyarországon viszont optimális lesz, kiváltképp azért is, mert 6 millió forint alatt már el lehet hozni egy ilyet. A világpremier a Frankfurti Autószalonon lesz szeptember 12. és 22. között.