Sokak számára ismerős az Opel Astra G szériája, ami nálunk is meghatározó része az utcaképnek. De nem az X-treme kivitel, ami 3,9 másodperc alatt gyorsult százra, és amit ugyan kis szériában gyártottak volna, de végül sosem vált valóra.

Bertone által tervezett formájával az Opel Astra G sorozatának kupéváltozata igényes érdekességnek számít a használtpiacon, de a képeken látható prototípus még annál is ritkább, és igazából nem sok köze van a szériagyártmányhoz. Az Astra OPC X-treme tanulmányautót 2001-ben mutatta be az Opel a genfi autószalonon, és akkor még a gyártását is fontolóra vették.

Csak kis sorozatról lehetett volna szó, ugyanis az X-treme szinte semmiben nem közös a szériamodellel,

hanem a DTM-ben használt versenyautóra épül. Más túraautó-sorozatokkal ellentétben a DTM-ben nem az utcai autót építették versenyautóvá, hanem csővázas szerkezetre készítettek az eredetire hasonlító szénszálas karosszériát.

Az eredmény a legextrémebb Opel Astra lett, ami valaha készült.

Mivel csak 1150 kilogrammot nyomott, ezért a DTM-ben is használt 4 literes V8-as motor szédítően repítette. 444 lóerős teljesítményével, 530 Nm nyomatékával, hatfokozatú szekvenciális váltójával a hátsókerék-hajtású Astra 3,9 másodperc alatt gyorsult százra és 330 km/órával száguldhatott.

A belső tér is egy az egyben a versenyautókét idézi, az egyetlen alkatrész, ami az Opel szériaautójából került át, az a Speedster kormánykereke volt. Bár úgy alakították ki a lökhárítóját, a fékrendszerét és a kipufogóját, hogy közútra alkalmas legyen, és a genfi szalonon többen is rendeltek belőle, az Opel végül mégsem készített többet az extrém Astrából.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csak egy elektromos autó, de ez több mint száz éves

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés