Mégis, ki akar olyan autót, amit nem jó érzés vezetni? Az előző Astra sajnos olyan volt, ezt a mostani viszont élvezni fogod.

Az Opel Astra közös emlékeink része. Apád, apósod vagy ha más nem, a kőműves egyszer biztosan beállított eggyel. Az Astra a mi autónk, nem a Suzuki. Mert 1992-ben nálunk kezdték meg az első Astrák összeszerelését.

Itt kezdődött minden

Városi legendák szólnak róla, hogy komoly kormányzati alku előzte meg a gyártás megkezdését. A németek csak motor- és alkatrészgyárat akartak, de minisztereink addig lobbiztak, míg sikerült kicsikarni egy autó-összeszerelést, ami sokkal jobban mutatott a kormányzati kommunikációban. És tényleg. Az első Astrát Antall József miniszterelnök vezette le a gyártósorról, akinek előtte hetekig kellett gyakorolni a manőverezést, mert saját autóval akkor már rég nem járt. Ez egészen pontosan 24 éve történt. A németeknél 1991-ben, nálunk 1992. március 13-án kezdték meg a hazai Astrák összeszerelését. Autót azóta már nem gyártanak Szentgotthárdon, de motorgyártásban még mindig jók vagyunk. Az új Astra összes motorja itt készül.

Ugye, mennyivel jobban néz ki?

Ha nem követted az Opelek történelemkönyvét, gyorsan segítünk elhelyezkedni rajta: ez az Astra már az ötödik generáció, K gyári kóddal. (Igen, jól emlékszel, az első F volt, mert A-tól E-ig a Kadett kapta a betűket, és ha pontosan számolsz, nem jön ki mostanra a K. Ez azért van, mert az I-t kihagyták. Csak úgy.) Joggal mondhatod, hogy az új Astra nem is tűnik annyira újnak, ezt máshol még ráncfelvarrásnként is alig mernék eladni. De ha jobban megnézed, egészen biztos vagyok benne, hogy szépen lassan belezúgsz. A kompaktautó-szépségversenyben nálunk benne van a top3-ban a Mazda3-mal és az Alfa Guilettával együtt.

Van valami különleges érzés az Astrában. A Golf nagyon jó autó, de nincs benne érzelem. Az Astra lehet, hogy nem annyira jó autó, de rajta érezni, hogy ő is szeret téged, nem csak úgy van. Szinte érezni rajta, ahogy centiméterről centiméterre szeretve gondoskodó mérnöki kezek készítették. Azt mondják, a Mazda MX-5-öt szabadidejükben tervezték meg a japók, és addig reszelték, amíg olyan autót nem kaptak, amit szívesen hazavittek. Így volt valahogy az Astrával is. Nem elégedettek meg közepes megoldással, olyan autót tettek össze, amibe szívesen ültetik be anyut és a kölyköket.

Jó kis zene

Biztos sokat hallottál arról, hogy az előző Astra túl nehéz volt, nem ment jól, sokat fogyasztott, és nem lehetett élvezni a vezetését. Márpedig ki akar olyan autót, amit nem jó vezetni? Ezért most készítettek neked egy olyan autót, ami jóval könnyebb, és nem fogod kitalálni: sokkal jobb vezetni. Azt persze ne várd, hogy a 150 lóerős benzines Astrával annyira istenkirálycsászár leszel, hogy Michelisz helyett már téged kérnek fel a szezonnyitó WTCC-futamra magyar vendégszereplőnek. Tudod, milyen az, szívesen tolod Sport módban, akkor is, ha csak leszaladsz tejért, amikor élvezed a kanyarokat, húzatod kedvedre, és nagyokat vigyorogva gyorsulva nyomsz le fűt-fát a lámpánál? Na, az Astrával ezt fogod élvezni a legjobban.

Az ülések, amelyekben sosem fáradsz el
Ott a Sport gomb, jól jegyezd meg
Két csodaszép autó

Amit még nagyon fogsz élvezni, hogy az Astrába bármilyen “nagyautós” extrát elérhetsz. Azoknál súlyos pénzekért, az Astrában alapáron, vagy nem túl magas felárért. Kedvencem az IntelliLux fényszóró, ami olyan ügyesen kezeli a LED-es reflektort, hogy sosem vakítja ki a szembejövő szemét, neked mégis a létező legnagyobb szögben világítja meg az utat. Neked hozzá sem kell nyúlni. Az se rossz, hátsó ülésfűtés is kérhető, meg ortopédiailag tesztelt masszírozós vezetőüléssel, amin sosem fáradsz el. Vagy ha mégis, az nem az ülés hibája. Androidos vagy? Simán csatlakoztathatod a telefont, és a legfontosabb funkciók máris megjelennek az érintőképernyős központi agyon. iPhone-os vagy? Neked ugyanígy menni fog, semmit dolgod vele, magától felismer mindent. Valami más telefonod van? Hát az szívás, cseréld le. Az Astrát szeretni fogod.

(Archív fotó: MTI, többi: Donkó Péter, Nagy Gergely)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés