A Cascada neve és mérete is jelzi, nem egy Astra-variáció, hanem több annál. Megnéztük, mennyivel.

Az olthatatlan vágy a gazdasági életben is működik – mondta dr. Kürti Sándor a Playernek adott interjúban, egy ekkora tudású, tapasztalatú, és cégével ilyen sikereket elérő, ráadásul magával ragadó személyiségű üzletember szavait pedig nem illik megkérdőjelezni, főleg nem a saját szakterületén, végképp nem egy laikusnak.

Az Opel példája viszont bizonyítja, a vágy maga néha akkor is kevés, ha olthatatlan. Ozzy Osbourne anyagra, Radics Béla rumra, Justin Bieber kólás gumicukorra nem vágyott még annyira, mint az Opel a prémiumkategóriába. A nagy akarásnak végül halk sóhaj és a cég felvásárlása lett a vége. Meg a Cascada.

A kabrióknál megvannak a különböző kasztok: az élmény-roadster, mint például a Mazda MX-5, a ponyvatetős tucatautók, mint a korábbi Puntók, Golfok, Astrák, a luxus-kétülésesek, mint például az SL-Mercedes, vagy a drága négyülésesek, mint az 4-es BMW vagy az E osztály vonatkozó típusai.

A Cascada létét nem indokolja semmi.

Igazi roadsterből egy kád ólomba ülni sem sokkal jobb, alsó-középkategóriásnak 4,7 méteres hosszával túl nagy és drága, ha pedig azokra az emberekre épített az Opel, akik például egy A5-ös Audi helyett vesznek majd Opelt, akkor a szalonautókra is nehéz lesz vevőt találni.

De itt nem a racionalitást kell számon kérni: az Opelnek a Cascada az imidzs és a prémiumosztályba sóvárgás miatt sokkal fontosabb volt, mint a leendő vásárlóinak. Nem érdemes haszon/eladott autó arányt vizsgálni, azt viszont igen, milyen lett ez az olthatatlan vágy miatt elkészült kocsi.

A Bertone-féle kabriók mindig is az Astra-változatok legszebbjei voltak, a Cascada pedig nemcsak hű maradt ehhez a hagyományhoz, hanem szintet is lépett. Nyitott és csukott tetővel is arányos, csinos, a szélvédő dőlése dinamikus, de nem lóg se a vezető feje fölé, se a homlokráncai közé – nem mondhatom, hogy embléma nélkül bármilyen autó lehetne, mert főleg a hátulja jellegzetesen opeles, de a dizájn abban a mágikusnak tartott prémiumosztályban is rendben volna. A B oszlop hiánya felhajtott ponyvával is nagyon öltözteti, a négy oldalablak leengedésével akkor is jelentősen növelhetjük a szabadságérzetünket, ha kabriózni a tűző nap miatt inkább nem akarunk.

Beülve legalább öt évet öregszik a kocsi: az hagyján, hogy a sokgombos műszerfal-kialakítás már nem divat, a Cascada viszont rögtön emlékeztet rá, hogy amikor még az volt, akkor sem az Opel-belsők számítottak követendő példának. A navigáció kezeléséhez képest a BMW sokat szidott első i-Drive-ja gondolatvezérléses volt.

Egy kabriót persze ne programozni akarjon az ember, hanem suhanni vele. Erre tökéletes a Cascada: olyan tömege van, hogy ha Budapestről Érdig gyorsítunk, onnan üresben is elsuhan legalább Kápolnásnyékig. Érzetre csak az óriási ajtók nyomnak úgy egy-egy mázsát, vezetővel együtt pedig 1,8 tonna körül van a kocsi, amivel – esetünkben – egy 170 lóerős, 1,6 literes turbó benzinmotor küzdött meg. Telitalpas gyorsításkor a kelletlen motorhang és az embléma villámához kevésbé hű automata váltó is jelezte, valamit félreértettünk a kocsi karakterével kapcsolatban.

A Cascada ugyanis nyugalmas közlekedésre való. Ahhoz nagyon illik az automata, elég a 170 lóerő, jó a kényelmes, de stabil futómű, lesz időnk örülni a bőrülések kényelmének, a gombnyomásra akár ötvenes tempóig menetközben (vagy álló helyzetben távirányítóval is) nyitható-csukható ponyvatető egyszerű kezelésének, nem fog zavarni a nagy kormánykerék, ha pedig másodmagunkkal utazunk, akkor a csomagoknak is lesz elég hely.

Tényleg több egy Astránál, feltűnést kelt, használható a mindennapokban, lehajtott tetővel, nyugodtan autózva pedig bőven okoz élményt, ha nem is MX-5-értelemben.  Ugye, a prémiumkategóriától innen is van élet, ami akár boldog is lehet.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.