Már nem egy ülésekkel telipakolt kishaszonjármű a Combo Life, hanem egy modern extrákkal kitömhető, személyautós vezethetőségű, szupertágas kocsi. Áruszállító-sofőrnek pedig nem nagyon volt még ilyen kellemes munkahelye.
Nem is kell olyan sok gyerek vagy olyan sok cucc hozzá, hogy kiderüljön, egy kombi is legfeljebb épphogy elegendő a család és holmijainak szállítására. Ilyenkor a válásnál és a gyerekek szétosztásánál jobb módszer egy, a célnak jobban megfelelő autó választása.
A kétezres évek slágerkategóriája, az egyterűek már messze nem annyira népszerűek, a szabadidő-autók átvették a helyüket, ám ha az álterepességnél fontosabb a praktikum, de nincs mód vagy kedv egy mikrobuszt venni, akkor a puttonyos-kishaszonjárműves vonal személyszállító változatai jelenthetik a megoldást.
Mivel ez a cikk a Combo bemutatásáról szól, nem okoz meglepetést a kijelentés: az Opel Combo, pontosabban a Combo Life is ilyen.
Bár a Combo név már a nyolcvanas években megjelent a csepp Kadett kombijának zárt változataként, önálló modellsorozatként csak ’93-ban mutatkozott be, az eggyel kisebb Corsa alapjain, nagyobb dobozzal. Személyszállító változat először a C jelű, szintén corsás Combóból készült, utána a D-ből már csak azért is, mert az alapjául szolgáló Fiat Doblónak a kezdetektől volt körablakos-soküléses verziója.
Most tartunk az E betűnél. Míg azonban az ábécé kiszámítható, az autóipari folyamatok kuszábbak: az Opel nemhogy a Fiattal nem működik már együtt, de időközben tulajdonost is váltott, a francia PSA-csoporté lett. Mivel a Peugeot-nak és a Citroënnek is régóta van hasonló személy-/teherszállító kishaszonjárműve, természetes, hogy a Combo most velük osztozik a műszaki tartalmon.
Nemcsak ez az alapvető újdonság: eddig az áruszállítókból készültek több üléses családi kocsik, az új Combót – és francia testvéreit – személyautónak tervezték, és ezekből lesznek a puritánabb kisteherautók. Ennek a Combo Life, vagyis az utasszállító vásárlói örülnek majd igazán, mert tényleg sokkal személyautósabb lett a kocsi.
Igaz ez a vezethetőségére, a komfortra, igényesebbek a felhasznált anyagok, az extralista pedig olyan hosszú lett, amilyen a kategóriában még sosem volt. Vészfékasszisztens, sávtartó, jelzőtábla- és holttérfigyelő, fáradtságérzékelő, adaptív tempomat, panorámakamera, automata parkolás, utánfutó-stabilizáló, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment-rendszerek nyolccolos érintőképernyővel, lapocskás head-up display, vezeték nélküli telefontöltés… és ezek csak a főbb tételek.
A teret pedig nem is említettük még, márpedig a Combo Life abból adja a legtöbbet. Már a rövidebb, 4,4 méteres változatának is 597 literes a csomagtartója, alaphelyzetben, mert amúgy két köbméter fölé bővíthető, az XL karosszériája 4,75 méter hosszú, és minimum 850 literes csomagtartója. Talán még sokatmondóbb, hogy már a rövidebb változatba is két raklap fér, persze az hátsó ülések kiszerelése után. A rakodóhelyek megszámolásába pedig nem is érdemes belekezdeni.
Az előd piacra vezetésénél valaki valamit nagyon benézett az Opelnél, hogy aztán ezrekből szakadjon ki: micsoda hülyeség, hogy csak a rövidebb tengelytávú változatba lehet hét ülést kérni?! Az volt, de elmúlt, már a rövid és a hosszú Combo Life-ba is rendelhető plusz két ülés. De öttel is többet nyújt a kocsi, mint az ötüléses személyautók általában: a különálló hátsó székek mindegyikére rögzíthető gyerekülés, ha viszont csak kettő kell, még mindig normálisan elfér melléjük egy felnőtt.
Bár a családoknak nem alternatíva, említést érdemel az áruszállító változat, a Combo is, amely – a Peugeot Partnerrel és a Citroën Berlingóval – együtt egyébként az Év haszonjárműve is lett. A belterének hátsó része persze egyszerűbb, mint a személyszállító verzióé, de ugyanúgy megkaphatja a korszerű extrákat vagy akár a nyolcfokozatú automata váltót is, és létezik belőle építkezésekre szánt, emelt hasmagasságú változat is.
A motorválaszték is közös: az 1,2 literes, 110 lóerős turbós benzines mellett 1,5 literes dízelek vannak 76, 102 és 130 lóerős teljesítményszinttel.
Egy másik családi kocsi is érdekelhet:
A vágy kisbusza - Volkswagen Transporter T1 Samba - Roadster
Belső használatú tákolmányból lett sikerautóra épülő sikerfurgon, hippik, terroristák, újabban pedig veteránrajongók és politikusok kedvence. A legvágyottabb generáció legvágyottabb szériájának egy csodás darabját mutatjuk be.