Magasan a Ferrari a legértékesebb márka a Forma–1-ben.
A pitpass.com a Formula Money kimutatásaira támaszkodva megnézte, mely csapat mennyi pénzt rakhatott zsebre a partnereitől a 2009 és 2019 közötti időszakban:
1. Ferrari: 2,1 millárd dollár
2. McLaren: 1,2 milliárd dollár
3. Red Bull: 972,6 millió dollár
4. Mercedes/Brawn: 944,9 millió dollár
5. Renault/Lotus: 777 millió dollár
6. Williams: 701,3 millió dollár
7. Sauber/BMW: 459,5 millió dollár
8. Force India: 355,8 millió dollár
9. Toro Rosso: 278 millió dollár
10. Haas: 92,6 millió dollár
Ahhoz képest, hogy a Ferrari utoljára 2007-ben adott világbajnok pilótát és 2008-ban világbajnok autót az F1-nek, a pályán kívül nagyon jól teljesít. Ahogy látható, 2,1 milliárd dollárjával konkrétan a legnagyobb marketingértékkel bír.
Az olasz istállón kívül talán még a McLaren helyzete a legérdekesebb, a wokingiaknak nem sikerült túl fényesen az elmúlt tíz év, vagyis annak is a második fele, viszont ez sem rendítette meg a szponzorok pénzügyi bizalmát, így 1,2 milliárd dollárral a McLaren áll a második helyen.
Ha már Forma–1 és pénz:
(Forrás: pitpass.com, fotó: Scuderia Ferrari)