Csak akkor tudta meg a nagyközönség, hogy végzettsége szerint közgazdász, amikor 2001-ben ő lett a Hungaroring elnöke. Addig sportriporterként, a Telesport és az Ötödölő műsorvezetőjeként, főleg pedig Forma-1-es kommentátorként ismerték, utóbbival sikerült a legtöbb rajongót és a legtöbb olyan embert is szereznie, aki inkább lehalkította vagy a német RTL-re kapcsolta a tévét, amikor kialudtak a piros lámpák a rajtvonalnál.
Palik ugyanis kiabált, nyüszögött, heherészett, a stúdióban ülve vészelt át vagy tucatnyi infarktust, ami önmagában sem általános sportriporteri magatartás, a futamokat korábban közvetítő Dávid Sándorhoz képest viszont különösen újszerű volt. (Ezen a linken hallható, milyen Dávid Sándor, amikor halálra rémül.) Sokan örültek a lelkesedésének, sokan megőrültek tőle, de azt senki nem vitathatja, hogy örökéletű idézetek fűződnek a nevéhez.
Hova tűnt Damon Hill?
1997-ben, a Magyar Nagydíjon a rajttól vezető Damon Hillt az utolsó körben előzte meg Villeneuve – ez az előzménye a talán leghíresebb Forma-1-gyel kapcsolatos, magyar kommentátori mondatnak, de van még néhány, amit érdemes megemlítenünk, őrizze meg az örökkévalóságnak a Google:
- Hát hoppácska van! Hajj, de srác ez!
- Ha megnézzük az első négy helyezettet, az a legfeltűnőbb, hogy Alboreto ötödik.
- És mindkét jobb első kereke hiányzik!
- Ez nem is négytized, ezt nézzék... ez maga Michael Schumacher!
- Mansell most lazít egy kicsit, kényelmesen autózik. Nem, nincs igazam. Egy újabb körrekord.
- Az európai versenyzők hamar megismerték a pályát, különösen az új-zélandi Paul Radisich.
- Alonso képtelen tartani, egyébként gyönyörűen tartja Trullit.
- Harminc körrel a verseny megkezdése előtt Fisichella vezet.
- Energiával teli módon eldurran az ökle.
- Hát körbebutáskodja ezt a mezőnyt, ezt nem is hiszem el, pedig végig kajáltatták, végig valaki mögött ment az uzsisszatyorral.
- Räikkönen az első, 25 másodperccel vezet Fisichella mögött.
- A versenyzőknek nagyon le kell lassítani ennél a 90 fokos, majdnem derékszögű kanyarnál.
- Montoya sem akarja maga elől elengedni Barrichellót. Ott toszogatja hátulról.
- Räikkönen gumibogyószörptől gyorsult fel ennyire, csak a gonosz Hókuszpók meg ne tudja ezt... Hát, de nagyon hülye vagyok, most mondta valaki, hogy a Hókuszpók az egy másik mese.
Palik újra és újra rajthoz állt, 2004-ben még a látványos bukásán röhögött mindenki, de aztán kénytelenek voltak elcsendesedni azok, akik egy kalandvágyó amatőr celebként beszéltek róla, aki csak azért ülhetett versenyautóba, mert médiafigyelmet, ezáltal szponzorokat hozott. 2009-ben az abszolút tizenkettedik helyen autóztak, ami nem csak a valaha volt legjobb magyar dakaros eredménynek számított, hanem összességében is elismerésre méltó teljesítmény. A verseny tizenkettedik szakasza szörnyen nehéznek bizonyult, sok csapat több időt töltött ásással, mint vezetéssel, ezért a szervezők sötétedéskor kiterelték a maradék mezőnyt a „pályáról” – előző héten halt meg egy eltévedt motoros, nem akartak újabb tragédiát -, és egyórás büntetést adtak nekik. Az ekkor már vetélytársként induló Szalay Balázs azonban más versenyzőkkel együtt észrevételt tett, amelynek nyomán a büntetést 12 órásra növelték, ezzel Palikék a 21. helyre csúsztak. Palik az egyébként a Dakart szervező cég egyik képviselői tisztségét is ellátó Szalayt okolta, aki persze másképp látta a helyzetet.
Még egy fontos dakaros esemény kötődik Palik László nevéhez: a magyar állam nevében a Hungaroring elnökeként ő írta alá azt a szerződést, amely szerint a 2010-es Dakar-futam Budapestről rajtolt volna – erre azonban Szalay Balázs, aki elvileg maga is ott volt a párizsi ceremónián, nem emlékszik.
Inkább a terep
A Dakaron kívül is indult tereprali-futamokon, 2008-ban például fölényesen nyerte meg az országos tereprali-bajnokságot, az évben az év autóversenyzője is lett. Épített versenypályán azonban nem ment neki annyira: a több 12 és 24 órás megbízhatósági versenyen is BMW 120d-vel induló BMW Team Hungary with EfficientDynamics nevű csapatban csak a médiamegjelenés szempontjából teljesített jól, valamennyi csapattársánál lassabb volt, sötétben inkább nem is vezetett.
2010-ben helyét Gyulay Zsolt vette át a Hungaroring vezetői székében, Palik a feleségével, a Fókuszból ismert Marsi Anikóval és közös gyerekeikkel külföldre utaztak. Bulvárlapok előbb az egyik gyerek, majd Marsi Anikó halálos betegségéről cikkeztek, utána a család csőd közeli anyagi helyzetéről, de aztán lassan letettek róla, hogy a celebpárral növeljék olvasottságukat, főleg, hogy Palikék kijelentették, visszavonulnak, ezért már nem közszereplők, és több interjút sem adnak.
A Forma-1-es futamokat idén már nem az RTL Klub, és főleg nem a Palik-Czollner páros közvetíti majd, de több Facebook-csoport is visszasírja azokat az időket, amikor pestiesen szólva pokoli tempót diktáló versenyzők kegyetlenkedtek.

