Koszosak, karcosak, helyenként horpadtak, benzin- és olajszaguk van, láthatóan nem kényelmesek, legalábbis egy több mint tízezer kilométeres úthoz, a sportülésekkel és más utólagos kiegészítőkkel garantáltan buknának a veteránvizsgán. De bármelyik autórajongó számára gyönyörűbbek, mint sok kiglancolt, évente néhány napos hétvégére elővett múzeumi darabok. Ezek ugyanis autóként használt autók, méghozzá olyanok, amelyek bő egy hónapja indultak útnak. Pekingből.

38 nap alatt 14 ezer kilométert tesz meg a Peking to Paris Motor Challenge mezőnye, ami idén 105 autót jelent 26 országból. Szombaton érkeztek Budapestre, hétfőn indulnak tovább, addig lehet ámulni a Dózsa György úti parkolóban.

Peugeot 504. Ha Afrikát bírja, egy Peking–Párizs táv sem lehet gond
A piskóta Escorton sem csak az út pora látszik
Bobby-Merci, megerősítve, megemelve, kartervédővel, bozótráccsal
Kipufogó, benzintank, döbbenet
Egy kis karbantartás a Ford Coupén
Plymouth Coupé szétkapva
Plymouth Coupé meggyűrve
BMW 2002 tii, a hetvenes évek kamaszainak álomautója
Porsche 356C tetőcsomagtartóval. Szörnyen hangzik, csodásan néz ki
Bentley 4½ Tourer. A kép nagy hiányossága, hogy nem hallani a hangját
Alfa Romeo Giulia Superek
Ford Deluxe Coupé büszke svéd tulajokkal
Volvósok egymás közt (balra egy 142-es, jobbra egy Amazon)
Ma már legfeljebb rozsda van a küszöbön. A Rolls–Royce Phantom II-esen másképp van
Bentley Sport Special extra kosfejjel
A versenyzőket nem segítik szervizkocsi, ez a tény nagyban meghatározza, mi kerül a csomagtartókba
Fellépő a mennyországba
A térképen is ijesztően hosszú az útvonal

(Fotó: Féjja Zsolt)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Nem ismer akadályt a Land Rover Defender Octa

Meglepetésgyőzelem a Miami Nagydíjon

További cikkeink a témában