A Porsche első típusa megbecsült veteránnak számít, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne belőle egyedi álmokat is megvalósítani. A 356 Outlaw is ilyen elvek mentén készült, és olyan tökéletes lett, hogy nem győzzük csodálni.

A nyolcvanas évek végén, amikor Rod Emory és apja elkezdtek Porsche 356-okat átépíteni, a típus már bőven veteránnak számított, de még csak a gondosan restaurált darabokat tekintették hitelesnek. A műhelyből azonban finoman modernizált példányok kerültek ki, ezért Emory is az Outlaw, azaz a törvényen kívüli nevet adta a 356-osoknak.

Ma már egyenesen divat lett saját stílusban átépíteni a veteránokat, és közöttük egy kivételesen szép darabnak számít ez a Porsche.

1956-ban készült, új korában Portugáliába került, most pedig apró részletek árulják el, hogy nem egy eredeti állapotba hozott példányról van szó: ilyenek a bőrszíjjal rögzített fedelek és az 550 Spyder stílusában készült visszapillantó tükör is.

Belül a kagylóülések is az 550 Spydert idézik fel, az újrakárpitozott belső térben korhű rádiót találunk, a kormánykerék közepéről pedig Szent Kristóf, az utazók védőszentjének érméje figyel. A 356-ost felkészítették a veteránversenyekre is, ezért a korabeli versenyautókhoz hasonlóan nagyobb, 80 literes üzemanyagtank és tűzoltó készülék került bele.

Vezetni pedig, ha lehet, még jobb, mint az eredetit.

A motorja helyére a 914-ből származó kétliteres négyhengeres került, a 911-esből származó ötfokozatú váltóval, 132 lóerővel, mind a négy keréknél tárcsafékkel és Koni lengéscsillapítókkal. Most eladó, és bármennyire is álmunk a 356 Outlaw, a 195 ezer eurós, azaz 60 milliós ára határt szab a képzeletünknek.

Ha tetszik, akkor nézd meg a stílusban hozzá illő motorkerékpárt is!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Még több erő és luxus a Land Rover Defenderben

Így járt az ember, aki be akarta bizonyítani, hogy a Cybertruck csomagtartója nem csukódik az ujjára

Még tovább dőlhet a dominó a Red Bullnál

További cikkeink a témában