Habár ez még nem zárt, sokat fog tenni a biztonság érdekében.

Megoszlanak a vélemények arról, hogy jó ötlet-e bevezetni a zárt pilótafülkéket, mert amennyire biztonságosabbá teszi a sportágat, éppen annyira veszélyezteti is, hiszen nem egyszerű az egészet megvalósítani, mert nem tudják kivitelezni a zárt fülkét anélkül, hogy ne blokkolnák a versenyző látókörét valamilyen formában. Az is egy hátráltató tényező, hogy baleset esetén, ha eszméleten a pilóta, akkor nehezebb eltávolítani őt a kocsiból, vagy tűzeset esetén, ha beszorul a tető, akkor meg is éghet, vagy ha fejjel lefelé érkezik meg az autó, akkor nem lehet kijönni belőle. Vannak tradicionális véleményvezéreink is, akik szerint mindig is nyitott volt az autó, és ezzel nem szabad szembemenni.

Erre kitaláltak egy megoldást, az úgynevezett „halo”-t, ami igazából egy rácsszerűség, amit a pilóta feje fölé emelnek, így megvédhet a nagyobb daraboktól, és mivel nem zárt, így nincsnek a fent említett veszélyeknek kitéve a pilóták. A Ferrari már el is készítette a saját haloját, és ma reggel Barcelonában Räikkönen ki is próbálhatta, hogy milyen. A finn szerint teljesen okés a dolog, nem blokkolja túlságosan a látókörét.

A Ferrari egy karbonszálas anyagból készítette el a védőt, de a dizájn még nem végleges, egyelőre azt tesztelgetik, hogy milyen formájúnak kell lennie ahhoz, hogy minimális legyen a látókör csökkenése.
Az FIA továbbra is gondolkozik a dolgon, és már 2017-től be akarnak hozni valamit, ami javítja a biztonságot, de nem okoz újabb problémákat, és a döntést április környékén hozhatják meg.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal

További cikkeink a témában