Nem akármilyen koncepciót készített a Renault a genfi autószalonra. Az elektromos hajtású Morphoz, mint a neve is utal rá, érdekes metamorfózisra képes: városban rövid, hosszabb utakon nyújtott változatban használható.
Az idei genfi autószalon elmarad, de az autógyártók által készített tanulmányautók nem vesznek kárba, csak éppen virtuálisan mutatják be őket. Nagy kár, hogy nem láthatjuk személyesen a Renault koncepcióját, mert ezúttal nemcsak a forma vagy a hajtás, hanem a karosszéria is érdekes. A Morphoz képes arra, hogy megnyúljon, és ezzel két autót kapsz egyben.
City módban a Morphoz egy kompakt crossover, ami 4,4 méter hosszú és 2,73 méteres a tengelytávja, ezzel ideális a városi forgalomban.
A Renault tanulmányautója azonban átalakítható: Travel módban az orra húsz centivel előrébb kerül,
ezzel a tengelytávja 2,93 méteresre bővül, és mivel a hátulja is megnyúlik, hogy nagyobb legyen a csomagtere, a hossza 4,8 méter lesz.
A Renault tanulmányautójának nem kell mindig magával cipelnie a nehéz akkumulátorokat.
City módban a padlóba épített 40 kilowattórás akkut használja, amivel 400 kilométert mehet el egy feltöltéssel, Travel módban pedig elfér még egy plusz akkumulátor az orrában, az összesen 90 kilowattórás kapacitás már hosszabb utazásokra is elég a 700 kilométeres hatótávjával.
A City módban 136 lóerős teljesítmény Travel módra váltva 218 lóerőre növekszik, és a Morphoz hosszabb úton is kényelmes négy személynek.
A kormánykerékbe 10,2 colos kijelző, mögé egy 80 centi képátlójú OLED képernyő került, és mivel a tanulmányautó már 3-as szintű önvezetésre is képes, a kormánykerék behajtható, a jobb első utas pedig hátrafelé fordulva is utazhat.
A mesterséges intelligenciával is ellátott tanulmányautó ebben a formában természetesen nem kerül gyártásba, de sok részlete megvalósulhat a Renault jövőbeli modelljein.
A Morphoz már arra az új moduláris padlólemezre épül, amire a Renault-Nissan-Mitsubishi elektromos autói készülnek 2021-től,
és a dizájnja azt is mutatja, merre tart a francia modellek stílusa.
Az ötlet egyébként nem is teljesen új, a Renault egyszer már bemutatott egy hasonló tanulmányautót.
Az 1992-es párizsi autószalonra készült Zoom a kerekeit maga alá hajtva 2,65-ről 2,3 méter hosszúra csomagolta össze magát, hogy a legszűkebb parkolóhelyre is beférjen.