Az idei Magyar Nagydíj előtt az Akváriumban rendezett médiaeseményt a Renault F1-csapata, ahol Nico Hülkenberget, Daniel Riccardót és Cyril Abiteboul csapatvezetőt lehetett faggatni. Mi Ricciardót nem bírtuk otthagyni, hogy átüljünk Abiteboulhoz, így most tőle és Hülkenbergtől jönnek az okosságok.

"Ez az év hullámvasút volt számunkra eddig, sajnos több mélyponttal, mint csúcsponttal" – kezdte Hülkenberg őszintén. "Daniel és én is vétettünk hibákat, nem használtunk ki minden lehetőséget, sok pontot elszórtunk." Majd rögtön kiemelte, hogy az idei évben a középmezőny rendkívül szoros, tíz autó harcol a három nagy csapat mögötti helyekért. (Szerintünk van az tizenkettő is, a Ferrari–Red Bull–Mercedes hármas, illetve a tök utolsó Williams között hihetetlen kiegyensúlyozott a mezőny.)

Ezután a múlt vasárnapi esős káoszfutamról kérdezték, ahol eséllyel élete első dobogós helyezését dobta el. Hülkenberg erre rezzenéstelen arccal úgy kezdte, hogy ezt ma először kérdezik tőle, holott nyilván nem: "Jó pozícióban haladtam, de a negyvenedik körben megcsúsztam, nagyon szokatlan körülmények voltak, a bukótérben mintha jégen lettem volna, és már nem volt esélyem korrigálni."

És ha már az a fránya dobogó, ami nem jött eddig össze 169 nagydíj és 167 rajt után se, nyilván felmerült a kérdés, ez vajon csak balszerencse, vagy valami belőle hiányzik. "A mostani helyzet különleges volt, alapvetően ilyen helyzetben vissza tudunk menni a pályára. Noha most sem biztos, hogy meglett volna a pódium, de sok pontot tudtunk volna gyűjteni, az biztos. És persze, magamnak is fel kell tenni ilyenkor bizonyos kérdéseket" – bújt ki kissé a tényleges válaszadás alól. Persze azért ne legyünk igazságtalanok, Hülkenberg egy csomó futamot nyert Forma–2-ben, illetve néhány éve a Le Mans-t is behúzta.

Ezután terelődött a szó a legfontosabb kérdésre a pilóta kapcsán. Az idei évre még van szerződése, a jövője azonban még nyitott:

Alighanem hamarosan pont kerül a dolog végére. A menedzsment azt jelezte számomra, velem szándékoznak folytatni. Közös célunk, hogy előre jussunk, ezért is szeretném folytatni a munkát.

Azt is hozzátette, hogy a következő években mindenképpen a Forma–1-ben képzeli el magát. Ricciardóról annyit mondott, hogy "Hm, jó, jó a kapcsolatunk, húzzuk egymást előre. Nincs probléma ezen a téren."

A mai Forma–1-ben az aerodinamika túlsúlyát emelte ki, szerinte ennek köszönhető, hogy ma ilyen gyors versenyautók vannak, ugyanakkor ez a versenyzésben sokszor gondot jelent. Emiatt nem lehet elég közel kerülni a másik autóhoz, ennek következtében előzni is nagyon nehéz. A 2021-re várható új szabályok kapcsán összességében látványosabb versenyekre számít.

A verseny közbeni tankolásról elmondta, ez azért merült fel, mert mára túl nehezek lettek az autók, de lényegében nem a tankolás maga a kérdés, hanem az, hogy sikerül-e csökkenteni az autók súlyát. Szóba került a versenyhétvégék lebonyolításának esetleges megváltoztatása is:

Nagy rajongója vagyok a jelenlegi kvalifikációnak és a mostani 300 kilométeres versenynek, a nagy eseménynek, de a csütörtöki és a pénteki napokat kompaktabbá húznám össze, talán kevesebb szabadedzéssel és péntek reggelre tett sajtóeseményekkel.

Tényleg, nem rosszból, Hülkenberg abszolút korrekt és készséges volt a rendelkezésre álló szűk negyed órában, de ahogy beült Riccardo a helyére, azonnal egész más hangulat lett. Mintha tényleg egy másik eseményen lettünk volna. Már mi, az őt kérdezők is egész másként viselkedtünk, míg Hülkenbergnél csakis szakmai kérdések voltak, itt rögtön valaki megkérdezte, hogy ő tényleg mindig mosolyog, amire Ricciardo hát, tessék módon vágott egy szomorú bohóc arcot. Aztán a zoknijára terelődött a szó, ami meg oroszlánkirályos volt.

És továbbra is boldogság: "Boldog vagyok az új csapatommal, az új környezettel, voltak kifejezetten boldog pillanatok is, mint például Kanada (ahol ő negyedik helyről indulva 6., Hülkenberg pedig 7. lett).

Míg a Red Bullnál egy magabiztos csapatba kerültem bele,itt nagyon jó érezni mindenkin a győzelem akarását.

Persze voltak kevésbé boldog pillanatok, mint Melbourne vagy Ausztria. "Tudom, hogy időbe fog telni, mire elérünk oda, ahova szeretnénk. Egyelőre élvezem, hogy új emberekkel dolgozhatok, ezáltal magamat is jobban megérthetem."

A múlt heti korai technikai hibából történő kiesése kapcsán elmondta, így, hogy rögtön a következő hétvégén ismét verseny van, könnyebb feldolgozni az egészet, hiszen rögtön itt a lehetőség a javításra. Ugyanakkor hozzátette, hogy ha nem önhibából történik a kiesése, nem igazán tud mást tenni, mint előre nézni, magára figyelni és tovább menni. Épp ezért tudta kiesése után nézőként élvezettel követni a német futamot, még ha legbelül benne is volt az irigység, hogy nem vehet részt benne.

Hülkenberghez hasonlóan ő is az aerodinamikát nevezte meg a mostani Forma–1 kulcspontjának, miszerint a turbulencia miatt nehéz követni az előtte álló autókat. Hozzátéve, hogy a Renault mostanra motorerőben már elérte a megfelelő szintet, a kasztnin azonban még van mit fejleszteni. Illetve többekkel, köztünk Max Verstappennel egyetértve:

A széles autók menőn néznek ki, de sokkal kevesebb szabad helyet hagynak a pályán. Gondoljunk a csak a Moto GP-re, ahol nagyon kicsik a járművek, hogy ehhez képest milyen sok hely van ott a versenyzésre.

Ezután felelevenítődött a csapatváltása is, amikor tavaly épp a Magyar Nagydíj után közölte a Red Bull-lal, hogy a Renault-hoz szerződik. Christian Horner csapatvezető először azt hitte, csak viccel, Helmut Marko, a csapat tanácsadója azonban Ricciardo szerint már érezte akkorra, hogy nem igazán érzi jól magát a csapatnál. Mindenesetre miután személyesen is leültek ezt átbeszélni, Spába már nyugodtan érkezett meg Ricciardo a szezon folytatására. Végül az ősz nem sikerült a legjobban, a sok kiesés és a pole-ból elvesztett mexikói futam utáni időszakot karrierje mélypontjaként nevezte meg.

Nem érzi úgy a Red Bull elmúlt futamokon szerzett győzelme miatt, hogy ezzel ő vesztett volna, hiszen még mindig a Mercedes az egyetlen autó szerinte, amellyel bajnokságot lehet nyerni. Persze, ha a Red Bull esetleg világbajnok lenne, akkor elfogadná. A Renault kapcsán jövőre még csak dobogókat vár, de reményei szerint 2021-től már a címért küzdhetnek.

Aztán rátértünk a Magyar Nagydíjra:

Imádom ezt a pályát. Sok szép emlékem van. A 2014-es győzelmem a legjobb, de említhetném a 2015-ös dobogós helyezésem, ami épp Jules Bianchi halála után volt. Nagyon kemény hétvége volt mindenkinek, nekünk különösen, az első dobogós hétvégénk volt akkor.

Aztán a pálya: "Mókás. A második szektor nagyon sűrű, nincs esélyed lazítani. Olyan, mint egy utcai pálya. Kanyar, kanyar, kanyar, bal, jobb, jobb, bal. Nagyon jó érzés összerakni." Ricciardo egyébként 2008-ban a Eurocup Formula Renault 2.0 sorozattal volt először a Hungaroringen, akkor rögtön megnyerte mindkét futamot:

Buliztam utána éjjel, és túl sokat ittam. Soha, de soha nem nyúlok újra a Jagermeisterhez! Azt ittunk a haverjaimmal Red Bull-lal keverve. Nem is tudnék belőle újra inni. De nagyon jó hétvége volt!

És ha most nyerne?

Visszavonulnék! De az biztos, hogy valami nagyon őrült dolgot tennék! Mindenkit meghívnék egy medencés buliba például? Tessék, Jager? Na, azt soha többé!

Aztán valaki megkérdezte, mi a három kedvenc száma mostanában. Amire ő a kísérőjétől elkérte a telefonját, majd kínos, vagy annak megjátszott keresgélés után ezeket dobta be:

Végül átment Hülkenberg interjúját kérdésekkel széttrollkodni:

(Fotók: Tóth István)

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Bruno Sacco, a legszebb Mercedesek atyja

Nem fog több taxit gyártani a Mercedes, pedig évtizedekig profin csinálták

Estélyre és földbirtokra ugyanazzal a kombival – Mercedes-Benz E 300 de All-Terrain-teszt

További cikkeink a témában